Uzman
Yakın Doğu Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
16.02.1983’de Lefkoşada doğdu. İlk öğretimini Lefkoşa Şht. Tuncer ilkokulunda, orta öğretimini Demokrasi ortaokulunda ve Lise eğitimini ise Bilgisayar Teknik lisesinde tamamladı. Lisans Eğitiminin ilk 2 yılını TC Akdeniz Üniversitesinde son 2 yılını ise Yakın Doğu Üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Ardından yine Yakın Doğu Üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisans yaparak bilim uzmanı ünvanını aldı. Ara vermeden devam ettiği akademik eğitim sürecinde doktora programına başlayarak, Mart 2015'de Eğitim Yönetimi Denetimi ve Planlaması alanında Doktora eğitimini tamamladı. Bilişim ve Teknoloji Çağında Araştırma ve Proje Yönetimi adlı kitapta bölüm yazarlığı ve uluslararası bilimsel yayınları bulunmaktadır. Teknoloji Liderliği, Açık Liderlik, Dijital Vatandaşlık ve dijital Çağda Yönetim konularına odaklanarak bu alanda bilimsel araştırmalar yapmaktadır. 2008 Yılından itibaren Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Öğretim Görevlisi görevini yürütmektedir. Ayrıca sivil toplum kuruluşlarında aktif olarak görev almaktadır. Şu an Çevre Platformu üyesi ve Alternatif Sporlar Derneği başkanlığını yapmaktadır. Akademik hayatı yanında profosyonel olarak Yamaçparaşütü pilotluğu ve eğitmenliği yapmakta 2004 yılından itibaren de Yamaçparaşütü Milli Takım Sporculuğu yapmaktadır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitim Yönetimi Ekonomisi Denetimi ve Planlaması
Yakın Doğu Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Yakın Doğu Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Yakın Doğu Üniversitesi
-
-
-
-
The purpose of this research is to determine the relationship between job difficulty and job satisfaction levels for nurses working in hospitals affiliated with the Ministry of Health in TRNC. The sample for the research includes a total of 141 nurses from Near East university hospital which is a training research hospital, national hospital and five private hospitals. The participants for the research were picked randomly. The research was performed using a quantitative research method and Missed Nursing Care scale was used as the data collection method. Validity and reliability analysis of the scale was performed and a Cronbach Alpha value of 92 was found. The data collected with the scale was analyzed with T-test and Anova test. In light of the results it was found that the job satisfaction of the nurses was low. When comparing the job satisfaction based on the education level of the nurses, the graduates from the medical vocational high school had higher job satisfaction than nurses with college degrees. It was also concluded from the research findings that nurses working at the university research hospital had higher job satisfaction levels.
Bu araştırmanın amacı KKTC’de Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde, hemşirelerin iş güçlüğü ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, bir eğitim araştırma hastanesi olan Yakın Doğu Üniversitesi, devlet hastanesi ve 5 özel hastanede görev alan toplam 141 hemişre oluşturmaktadır. Katılımcılar rastgele seçilmiştir. Nicel araştırma yöntemi ile yapılan araştırmada, veri toplama aracı olarak Missed Nursing Care (Kaçırılmış hemşirelik bakımı) ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik analizi yapılmış Cronbach Alpha değeri ,92 bulunmuştur. Ölçek ile elde edilen veriler Madde ortamaları, T-testi ve Anova testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, hemşirelerin genel iş doyumunun düşük olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca hemşirelerin eğitim düzeyine göre iş doyumuna bakıldığında ise Sağlık Meslek Lisesi mezunlarının iş doyumlarının üniversite mezunu hemşirelere göre daha yüksek çıkmıştır. Üniversite araştırma hastanesinde çalışan hemşirelerin iş doyum düzeyinin de daha yüksek olduğu ortaya çıkan diğer önemli bir bulgudur.
-
-
-
Araştırma projesi hazırlayabailmek ve daha önce yapılmış araştırmadan yararlanabilmek
Araştırma projesi hazırlayabailmek ve daha önce yapılmış araştırmadan yararlanabilmek
-
-
-
-
-
-
-
a
a
Bilimsel araştırma yapma Bilimsel araştırma yaparken etik kurallara uyma • Kütüphane bilgi sistemini etkin bir şekilde kullanarak araştırma yapma
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
Students will be able to do literature review
Students will be able to do literature review
yok
-
yok
-
-
-
-
Yok.
YOK
-
-
-
-
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi kapsamında; Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitim sisteminin yasal dayanakları, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okulun örgüt özellikleri, eğitim programının, öğrenci işlerinin, işgören işlerinin yönetimi gibi konuların incelenerek öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemini anlamaları ve etkili bir okul yönetiminin temel bilgisine sahip olmaları hedeflenmektedir.
-