ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ, Mimarlık Bölümü
4 Ekim 1981 yılında Lefkoşa’da doğdu. 1992 yılında, Alsancak İlkokulunda tamamladıktan sonra, 1995 Lapta Yavuzlar Lisesi orta bölümü ve ardından 1998 yılında 20 Temmuz Fen Lisesinden mezun olmuştur. 2004-2005 Güz Döneminde Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümünden mezun olmuştur. Aynı yıl, Girne Amerikan Üniversite Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümünde yüksek lisans eğitimine başlamış, bunun yanında da bir yıl süreyle çeşitli mimarlık ofislerinde ve şantiyelerde çalışarak mesleki deneyim kazanmıştır. Yüksek Lisans eğitimi tamamlayana kadar, aynı üniversitenin Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümlerinde tasarım stüdyoları ve teorik derslere asistan olarak girmiştir. 2007-2008 Bahar Döneminde , ‘Geleneksel Anadolu Evinin Mimari Elemanları ve Lefkoşa-Safranbolu Örneklerinin Karşılaştırılması’ isimli teziyle yüksek lisansını ‘Yüksek Mimar’ ünvanını alarak mezun olmuştur. Ardından, 2010 yılına kadar Girne Amerikan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde tam zamanlı öğretim elemanı olarak çalışmıştır. Bu süre içerisinde çeşitli mimari workshoplar ve sempozyumlara katılmıştır. 2010-2011 Güz döneminde Yakın Doğu Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Anabilim Dalında başladığı doktora eğitimine devam etmekte olup, doktora tez aşamasındadır. 2010-2012 yılları arasında Yakın Doğu Üniversitesi, Mimarlık Bölümü ve İç Mimarlık Bölimlerinde yarı zamanlı öğretim elemanı olarak çalışmıştır. 2011-2012 Bahar Döneminden beri Yakın Doğu Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi’nde tam zamanlı öğretim elemanı olarak çalışmaktadır. Dört yıla aşkın bir süre Prof. Harun Özer’le girdiği Mimarlık ve İç Mimarlık tasarım stüdyolarında akademik olarak tecrübe kazanmıştır. Bu sürede uluslararası bir konferansta bir poster sunumu ve ulusal birsempozyumda da bildirisi bulunmaktadır. Tasarım stüdyosu öğrenci projelerinden çeşitli seminer ve sergiler açmış ve 1/1 eko ev uygulama çalışmasında bulunmuştur. Bu alandaki çalışmalarına devam etmektedir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ, Mimarlık Bölümü
G.A.U, Mimarlık ve İç Mimarlık
MİMARLIK
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ
MİMARLIK
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ
MİMARLIK
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
There are many different disciplines in the creation of an interior design. In this article, "psycholgy", one of the influential factors in interior design, will be discussed. We can get answers to the questions about what the space to be designed is and what volume it will be used by who or who, and even what colors will be used in the interior, from the science of 'psychology'. Pre-primary education institutions are examined in three groups according to age limits and development areas they serve. These can be listed as kindergarten (0-3 years), kindergarten (4-5 years) and kindergarten (6 years). Designing the buildings and interiors of educational institutions covering all these age groups is based on the psychology as well as the needs of the children in this age group. The effect of psychological elements on the interior design of pre-school institutions will be examined and examples from these age groups (0-6 years) will be presented. Key words: preschool education institutions, psychology, kindergarten, kindergarten, kindergarten.
Bir iç mekan kurgusunun yaratılmasında birçok farklı disiplinden söz edilebilir. Bu bildiride, iç mekan tasarımında etkili olan etmenlerden biri olan ‘psikiloji’ ele alınacaktır. Tasarlanacak olan mekanın ne olduğu ve kim veya kimler tarafından kullanılacağı ile birlikte nasıl bir hacimde olacağı, hatta iç mekanda kullanılan renklerin ne olacağına dair soruların cevaplarını ‘psikoloji’ biliminden alabiliriz. Okul öncesi eğitim kurumları, hizmet verdikleri yaş sınırlarına ve gelişim alanlarına uygun olarak üç grupta incelenir. Bunlar, Kreş(0-3 yaş), Anaokulu (4-5 yaş) ve Anasınıfı (6 yaş) olarak sayılabilir. Tüm bu yaş gruplarını kapsayan eğitim kurumlarının yapıları ve iç mekanları tasarlanırken, öncelikle bu yaş grubundaki çocukların gereksinimleri kadar, psikolojileri de esas alınarak yapılmaktadır. Bu bildiride psikolojik unsurların, okul öncesi eğitim kurumlarının iç mekan tasarımına etkisi irdelenecektir ve bu yaş gruplarının(0-6 yaş) mekanlarından örnekler sunulacaktır. Anahtar kelimeler: okul öncesi eğitim kurumları, psikoloji, kreş, anaokulu, anasınıfı.
-
.
..
-
-
-
Bilimsel temellere dayalı mimari tasarım çalışması yolu ile öğrenciyi eleştirel düşünce doğrultusunda eğitmek,motive etmek, bu yollarla yaratılıklarını arttırmak. Tasarımda doğaya,insana ve tüm canlılara saygılı ve sevgi yoluyla yaklaşmayı örneklemek ve bu hasletleri kazandırmak.
.Proje Çalışmaları Yaptırmak ve değerlendirmek.
-
-
-
-
-
.
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
to make an analysis with environmental factors
-
-
-
-
-
Eğitim
Eğitim
Eğitim
-
Eğitim
a
Eğitim
-
-
-
-
Bilimsel temellere dayalı mimari tasarım çalışması yolu ile öğrenciyi eleştirel düşünce doğrultusunda eğitmek,motive etmek, bu yollarla yaratılıklarını arttırmak. Tasarımda doğaya,insana ve tüm canlılara saygılı ve sevgi yoluyla yaklaşmayı örneklemek ve bu hasletleri kazandırmak.
Bilimsel temellere dayalı mimari tasarım çalışması yolu ile öğrenciyi eleştirel düşünce doğrultusunda eğitmek,motive etmek, bu yollarla yaratılıklarını arttırmak. Tasarımda doğaya,insana ve tüm canlılara saygılı ve sevgi yoluyla yaklaşmayı örneklemek ve bu hasletleri kazandırmak.
Bilimsel temellere dayalı mimari tasarım çalışması yolu ile öğrenciyi eleştirel düşünce doğrultusunda eğitmek,motive etmek, bu yollarla yaratılıklarını arttırmak. Tasarımda doğaya,insana ve tüm canlılara saygılı ve sevgi yoluyla yaklaşmayı örneklemek ve bu hasletleri kazandırmak.
-
-
.Proje Çalışmaları Yaptırmak ve değerlendirmek.
.Proje Çalışmaları Yaptırmak ve değerlendirmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-