Work Experience

  • 0 2010

    Öğretim Görevlisi

    Üniversite, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Education & Training

  • Ph.D. ..

    -

    -

  • Master2011

    Sağlık Bilimleri

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Bachelor2009

    Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu

    Yakın Doğu Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

Statistical Reasoning of Impact of Infographics on Education

Conference Paper Procedia Computer Science, Volume -, Issue 102, 2016, Pages 370-377

Abstract

The aim of this study is to determine students’ views about infographics prepared for anatomy lesson. A case study, which is one of the qualitative research method, was used as a model. The participants were the registered students for the anatomy course of the Physical Education and Sports Department (PES) at Near East University. During a six weeks educational period, the study was applied with the participation of 140 students. As a preparation, students have been informed about infographics before the study. Then, the infographics about digestive anatomy was presented to the students under the anatomy course curriculum. At the end of the course presentation, a semi-structured interview form was delivered in order to get students’ opinions about infographic and “infographical anatomy” during the course. More than half of the students (n = 74) in the study stated that they did not know the meaning of the word “infographic”, and also much more students (n = 84) stated that they had never seen infographics prior to this study. In the end of the study, the students think that more effective visuals are used by infographics instead of traditional course visuals. They also think that the subject of infographics in general is more understandable and more satisfactory. Moreover, since infographics are easier to remain in the minds, they are much more effective. This study has revealed the presentation by infographics can be used in many other courses. By this research, it can be claimed that infographics are not only more effective but also more permanent in the minds. This teaching method can transmit information to the increasingly widespread use, and thus, the conventional form of lectures might be possible to transform towards easy understandable courses having much more infographics.


Özet

-

Currrent Teaching

Teaching History

  • 2015 BAHAR

    -

    -

  • 2015 BAHAR

    --

    -

  • 2015 BAHAR

    PHYSICAL EDUCATION

  • 2015 BAHAR

    PHYSICAL EDUCATION

  • 2015 GÜZ

    PHYSICAL EDUCATION

  • 2015 GÜZ

    PHYSICAL EDUCATION

  • 2014 Academic Year

    COMPUTER

  • 2015 Academic Year

    COMPUTER

  • 2016 Academic Year

    COMPUTER

  • 2017 Academic Year

    COMPUTER

  • 2014 BAHAR

    COMPUTER

    Öğrencinin Doğru bir şekilde bilgisayar kullanımını sağlayıp pratik halde gelişmesine yardımcı olmak

  • 2015 BAHAR

    COMPUTER

    Öğrencinin Doğru bir şekilde bilgisayar kullanımını sağlayıp pratik halde gelişmesine yardımcı olmak

  • 2018 GÜZ

    COMPUTERS I

    -

  • 2014 BAHAR

    COMPUTER I

  • 2015 GÜZ

    COMPUTER I

  • 2016 GÜZ

    COMPUTER I

  • 2014 YAZ

    COMPUTER I

  • 2015 YAZ

    COMPUTER I

  • 2017 Academic Year

    COMPUTER II

    BILISIM TEKNOLOJILERI EGITIMDEKI ONEMININ TARTISILIP SUNULMASI

  • 2018 Academic Year

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2014 BAHAR

    COMPUTER II

    ...

  • 2015 BAHAR

    COMPUTER II

    ...

  • 2016 BAHAR

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2017 BAHAR

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2018 BAHAR

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2015 GÜZ

    COMPUTER II

    ...

  • 2016 GÜZ

    COMPUTER II

    ...

  • 2017 GÜZ

    COMPUTER II

    BILISIM TEKNOLOJILERI EGITIMDEKI ONEMININ TARTISILIP SUNULMASI

  • 2019 GÜZ

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2016 YAZ

    COMPUTER II

    bilgi teknolojileri kavramlarını öğrenmek office programlarını kullanabilmek

  • 2014 Academic Year

    COMPUTER I-II

    Günümüzde bilgisayar teknolojisine olan gereksinim nedeni ile zaman, düzen ve kolaylıklardan yararlanılmasını sağlamak...

  • 2017 Academic Year

    COMPUTER I-II

    Günümüzde bilgisayar teknolojisine olan gereksinim nedeni ile zaman, düzen ve kolaylıklardan yararlanılmasını sağlamak...

  • 2017 AKADEMİK YILI

    COMPUTER I-II

    Günümüzde bilgisayar teknolojisine olan gereksinim nedeni ile zaman, düzen ve kolaylıklardan yararlanılmasını sağlamak...

  • 2014 BAHAR

    COMPUTER STUDIES

    ...

  • 2015 BAHAR

    COMPUTER STUDIES

    ...

  • 2017 GÜZ

    Bir bilgisayar programlama dili kullanılarak programlama temel bilgi ve becerisi sağlanması. Problemlerin analiz edilmesi, çözümlerin tasarlanması (algoritma), arayüzlerin tasarlanması ve algoritmanın kodlanması becerisi kazandırılması. Matematiksel eşitlikler ve ifadelerde veri tipleri ve değişkenlerin, kıyaslama-mantık operatörleri ve fonksiyonların kullanımının anlaşılmasının sağlanması. Karar verme ve tekrarlı veri işleme gerçekleştirme blok yapılarının anlaşılmasının sağlanması. Bir bilgisayar programlama dili kullanılarak modüler ve olay güdümlü programlama becerisi kazandırılması.

  • 2017 GÜZ

    INFORMATION TECHNOLOGIES

    Temel bilgisayar bilgisini öğrenerek bilgisayar üzerinde yapılabilecek belli başlı işlemleri yapma becerisinin kazanılması.

  • 2018 GÜZ

    INFORMATION TECHNOLOGIES

    Temel bilgisayar bilgisini öğrenerek bilgisayar üzerinde yapılabilecek belli başlı işlemleri yapma becerisinin kazanılması.

  • 2019 GÜZ

    INFORMATION TECHNOLOGIES

    Temel bilgisayar bilgisini öğrenerek bilgisayar üzerinde yapılabilecek belli başlı işlemleri yapma becerisinin kazanılması.

  • 2019 BAHAR

    GRADUTION PROJECT

    -

  • 2015 Academic Year

    PHYSICAL EDUCATION AND SPORT I

  • 2016 Academic Year

    PHYSICAL EDUCATION AND SPORT I

  • 2017 Academic Year

    PHYSICAL EDUCATION AND SPORT I

  • 2019 BAHAR

    WEB PAGE DESIGN AND APPLICATION

At My Office