Work Experience

Education & Training

  • Ph.D. 2010

    Türk Dünyası Edebiyatları

    Ege Üniversitesi

  • Master2003

    Türk Dünyası Edebiyatları

    Ege Üniversitesi

  • Bachelor1997

    Türk Dili ve Edebiyatı

    Doğu Akdeniz Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

“Fuzûlî’nin Türk Kültür ve Sanat Dünyasındaki Yeri”(Bildiri Kitabı)

Book Yakın Doğu Üniversitesi, Volume ..., Issue ..., 2009, Pages ...

Abstract

...


Özet

...

“Mahtumkulu’nda Yer Alan Dinî ve Tasavvufî Unsurlar’’(Prof. Dr. Fikret Türkmen Armağanı)

Book Chapter Kanyılmaz Matbaası, Volume ..., Issue ..., 2005, Pages 747-750

Abstract

...


Özet

...

Özker Yaşın ve Hüseyin Cavid’in Eserlerinde Vatan Teması (Prof. Dr. Fikret Türkmen Kitabı)

Book Chapter Ege Üniversitesi Basımevi, Volume ..., Issue ..., 2012, Pages 317-322

Abstract

...


Özet

...

Kıbrıslı Şehit Şair Süleyman Uluçamgil (Süleyman Uluçamgil'in Kıbrıs Türk Şiirindeki Yeri)

Book Chapter Kesit Yayınları, Volume ..., Issue ..., 2016, Pages 45-57

Abstract

...


Özet

Kıbrıs Türk Edebiyatı'nda Öykü ve Roman

Conference Paper Yakın Doğu Üniversitesi Basımevi, Volume ..., Issue ..., 2005, Pages 330-335

Abstract

...


Özet

...

Özker Yaşın’ın Kıbrıs Türk Şiirindeki Yeri

Conference Paper Vektör Neşirler Evi (Bakü), Volume ..., Issue ..., 2006, Pages 142-145

Abstract

...


Özet

...

Günümüz Yazarlarından Gülten Dayıoğlu’nun ‘Hindistan’a Yolculuk ve Nepal Gezisi’ Adlı Eseri Üzerine Bir İnceleme

Conference Paper Öztepe Matbaacılık, Volume ..., Issue ..., 2006, Pages 269-274

Abstract

...


Özet

...

"Arif Nihat Asya’nın Kıbrıs Sevgisi ve Kıbrıs Türk Edebiyatı’na Katkıları”

Conference Paper TİKA, Volume ..., Issue ..., 2007, Pages 271-280

Abstract

...


Özet

...

Özker Yaşın’ın Şiirlerinde Atatürk Sevgisi

Conference Paper Lazer Ofset Matbaa, Volume ..., Issue ..., 2007, Pages 2317-2326

Abstract

...


Özet

Modern Kıbrıs Türk Şiirinde Milliyetçilik Akımı

Conference Paper Nobel Kitabevi, Volume ..., Issue ..., 2007, Pages 321-329

Abstract

...


Özet

...

"Millî Mücadelenin Özker Yaşın’ın Şiirlerine Yansıması”

Conference Paper Kıbrıs, Çaldaş ve Oğluları Limited, Volume 1, Issue ..., 2009, Pages 289-298

Abstract

...


Özet

...

“Hüseyin Cavid ve Özker Yaşın’ın Eserlerinde Millî Tarih Bilinci"

Conference Paper Azerbaycan Millî Elmler Akademiyası , Volume ..., Issue ..., 2012, Pages 69-78

Abstract

For a long time Azerbaijani and Cyprys Turks fought for freedom, independence and integrity. The representatives of lite-rature and culture are continued this struggle and try to for¬ma¬tion of a national consciousness. The prominent Azerbaijan poet Huseyn Javid and well-known delegate of Turkish literature Ozker Yashin have done a great job in this area. This article is about the concept of national history in the works of Huseyn Javid and Ozker Yashin.


Özet

General Publication Türk Edebiyatında Yer Alan Mizahi Åziirler, 2016

Abstract


Özet

General Publication Kıbrıs Türk Edebiyatında Yer Alan Mizahi Åziirler Ãœzerine Bir Ä°nceleme, 2016

Abstract


Özet

General Publication Özker Yaşın’ın Kıbrıs Türk Åziirindeki Yeri, 2016

Abstract


Özet

General Publication Kıbrıs Türk Halk Masalları Üzerine Yapılan Çalışmalarının Değerlendirilmesi, 2016

Abstract


Özet

General Publication Hüseyin Cavid ve Özker Yaşının Eserlerinde Milli Duygular, 2016

Abstract


Özet

General Publication Arif Nihat Asya’nın Kıbrıs Sevgisi ve Kıbrıs Türk Edebiyatı’na Katkıları, 2016

Abstract


Özet

http://scholar.google.com/scholar?cluster=9577091808164359238&hl=en&oi=scholarr

General Publication Analysis of Cyprus Turkish Tale Studies, 2016

Abstract


Özet

General Publication Hüseyin Cavid ve Özker Yaşın’ın Eserlerinde Milli Tarih Bilinci, 2016

Abstract


Özet

General Publication Kıbrıs Türk Masallarında Yer Alan Değerlerin İncelenmesi, 2016

Abstract


Özet

General Publication Batı Trakya ve Kıbrıs Türklerinin Millî Benliklerinin Korunmasında Edebiyatın Etkisi, 2016

Abstract


Özet

General Publication Süleyman Uluçamgilin Kıbrıs Türk Åziirindeki Yeri, 2016

Abstract


Özet

http://acikerisim.ege.edu.tr:8081/jspui/handle/11454/810

General Publication Osman Türkayın Hayatı ve Hakkında Yazılanlar, 2016

Abstract


Özet

General Publication Özker Yaşın ve Hüseyin Cavidin Eserlerinde Vatan Teması, 2016

Abstract


Özet

General Publication Mustafa Gökçeoğlu, Manilerimiz, 2016

Abstract


Özet

"Türk Edebiyatında Yer Alan Mizahi Şiirler”

Original Article Türk Kültürü Dergisi, Volume ..., Issue 523-524, 2006, Pages 349-380

Abstract

...


Özet

...

"Süleyman Uluçamgil'in Kıbrıs Türk Şiirindeki Yeri"

Original Article Turkish Studies, Volume 4/3, Issue 4/3, 2009, Pages 2289-2299

Abstract

Solidarity of individuals within a nation and working hard together is very important for the future progress. One of the most fundamental feature of a society is the nations solidarity. Whether it is in hardship or in happines and rosperity. Sharing the hardship and prosperity by all sectors of the nation ensures its future development. On the other hand a divided nation is doomed to extinction. The poets through theirs poems played a very important role in motivating and supporting the armed forces freedom and independence. Among these poets, Suleyman Uluçamgil occupied a significant place. In this article, starting our journey from his poems, we will endeavour to establish the value of his poems among those of Turkish Cypriot.


Özet

“Kıbrıs Türk Edebiyatı’nda Yer Alan Mizahî Şiirler Üzerine Bir Değerlendirme"

Original Article Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, Volume IX, Issue 2, 2009, Pages 179-187

Abstract

Language and works of literature play a very important role in the preservation of National Identity. If, following a long period of national struggle, Cypriot Turks today are able to live in an independent state artists and naturally works of literature have a large role to play in this. Artists have supported the national struggle with the work they contirbuted in that period have played an important role in the preservation of national identity. The same situation applies to the Turks of Western Trakya. Despite the pressures of the Greeks, the Turks of Western Trakya, with the support of writers and artists have been able to protect and preserve their national identity. In this article we will focus on selected examples of literary works in an attempt to demonstrate their effectiveness in protecting national identity.


Özet

Kıbrıs Türk Masallarında Yer Alan Değerlerin İncelenmesi

Original Article İnternational Journal of Languages Education and Teaching, Volume Special Issue , Issue Special Issue , 2015, Pages 1943-1953

Abstract

It is desired to teach the values to the students throught the texts within the lessons such as Social Studies, Religious CultureMoral Knowledge and Turkish by placing in the training program of the schools in our country in recent years. By emphasising on national, human and cultural values in the selected texts, it is aimed for the students to achieve these values. The folk tales have a particular importance within the mentioned literary texts. There is a separate the of in the. One of the most important functions of the folk tales is to teach children the concepts of good and evil presented by the fairytale characters. The children raised with tales learn both their own culture and have knowledge about certain universal values from an early age. At the same time, by learning the beauties of Turkish language, they take care of using Turkish correctly in future years. In this study, we tried to classify the values partaking in 25 Turkish Cypriot folk tales, which we have selected from the book named “Kıbrıs Türk Folklorundan Derlemeler / Masallar I-II” (Compilations/Tales from Cypriot Turkish Folklore I-II) published by Oguz Yorgancıoğlu, according to “Schwartz Values Scale” and tried to demonstrate the importance of these in teaching Turkish. In the Cypriot Turkish folk tales we have researched, we came across with all the values existing in the list of “Schwartz”. We determined that the most common values are traditionality and power.


Özet

“In The Terms of Principles of Children’s Literature the Novel Entitled ‘Children of the Green Island”

Original Article The Social Sciences, Volume 11, Issue 11, 2016, Pages 1524-1530

Abstract

Children have spiritual-physical needs at every period. The aforementioned needs are provided by families, teachers, books. Children need literary works to learn life. Children’s literature works, contribute to the children’s world of sentiment and emotion. The works (books) which children shall read will differ at every developmental period because of this while preparing a text for them, a set of specialities, just like perception level, field of interest, spiritual world of the target audience must be considered. Havva Tekin has done an important contribution to the Cyprus Turkish children’s literature with her novel named “The children of Green Island”. The author tells the realities lived through 1974-1975 from the point of two children in the novel which was written by taking basic principles of children’s literature into consideration. A child will find indications from his/her own life in this documentarily novel that will cause him/her to read it with interest.


Özet

Mustafa Gökçeoğlu: Manilerimiz

Review Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, Volume V, Issue 2, 2005, Pages 411-412

Abstract

...


Özet

...

"Kıbrıs Türk Halk Masalları Üzerine Yapılan Çalışmalarının Değerlendirilmesi" s. 231-243.

Review Milli Folklor, Volume 97, Issue 97, 2013, Pages 231-243

Abstract

....


Özet

BERATLI Nazım, Kıbrıslı Türkler’in Kökenleri ve Kıbrıs’ta Bektaşilik

Review Milli Folklor, Volume ..., Issue 112, 2016, Pages 168-171

Abstract

-


Özet

-

Currrent Teaching

  • 2018 GÜZ

    REPUBLIC PERIOD OF TURKISH LITERATURE

    Cumhuriyet Edebiyatının dönemsel özelliklerinin açıklayabilmek

  • 2018 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2018 GÜZ

    -

    yok

  • 2018 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2018 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISHLITERATURE 3

    yok

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE 5

    yok

Teaching History

  • 2016 BAHAR

    ORAL AND WRITTEN LITERATURE ANALYSIS IN SOCIAL STUDIES

    ...

  • 2017 BAHAR

    COMPARATIVE LITERARY CULTURE STUDIES

  • 2016 YAZ

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2017 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2016 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2016 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2017 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2015 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2016 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2014 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2015 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2017 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2017 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2017 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2014 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2015 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2016 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2017 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2016 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2016 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2016 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2016 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2015 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2017 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2015 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2016 BAHAR

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2016 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2015 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2016 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2014 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2015 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2014 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2015 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2017 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2017 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2014 BAHAR

    ORAL AND WRITTEN LITERATURE ANALYSIS IN SOCIAL STUDIES

    ...

  • 2014 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2015 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2015 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2017 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2017 YAZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

At My Office

112