Work Experience

  • Todate 2008

    Doç. Dr. - Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Bölüm Başkanı - Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı

    Yakın Doğu Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği

Education & Training

  • Ph.D. 2010

    Türk Dünyası Edebiyatları

    Ege Üniversitesi

  • Master2003

    Türk Dünyası Edebiyatları

    Ege Üniversitesi

  • Bachelor1997

    Türk Dili ve Edebiyatı

    Doğu Akdeniz Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

  • 2019
    Yakın Doğu Üniversitesi tarafından verilen Bilimsel Yayın Ödülü
    image
  • 2018
    Yakın Doğu Üniversitesi tarafından verilen Genç Araştırmacıları Özendirme Ödülü
    image
  • 2017
    YDÜ Deneysel Sağlık Bilimleri Araştırma Merkezi tarafından verilen Bilimsel Yayın Ödülü
    image
  • 2018
    Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresinde verilen En İyi Bildiri Ödülü
    image

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

InTerms of Principles of Children’sLiterature, theNovelEntitled “Children of the Green Island

Original Article The Social Sciences, Volume 11, Issue 8, 2016, Pages 1524-1530

Abstract

Children have spiritual-physical needs at every period. The aforementioned needs are provided by families, teachers, books. Children need literary works to learn life. Children’s literature works, contribute to the children’s world of sentiment and emotion. The works (books) which children shall read will differ at every developmental period because of this while preparing a text for them, a set of specialities, just like perception level, field of interest, spiritual world of the target audience must be considered. Havva Tekin has done an important contribution to the Cyprus Turkish children’s literature with her novel named “The children of Green Island”. The author tells the realities lived through 1974-1975 from the point of two children in the novel which was written by taking basic principles of children’s literature into consideration. A child will find indications from his/her own life in this documentarily novel that will cause him/her to read it with interest.


Özet

-

Knowledge and Opinions of Families Regarding Games-Toys Selection for 6 to 12 Year Old Children (The Case of NorthernCyprus)

Original Article ournal of Human Behavior in the Social Environment, Volume 27, Issue 6, 2017, Pages 546–558

Abstract

Games and toys are irreplaceable basic needs of children of almost every age. They are also some of the most significant traces of culture. Some of our games and toys lost their original functions, and it is not remembered why they were functionally significant in Turkish Cypriot culture. Families and cultural identity also play a major role regarding different factors leading to changes in toy selection. The purpose of this study is to explore the knowledge and opinions of families regarding games and, in particular, toy selection for 6–12 year old children of Turkish Cypriot families. A survey was administered to 100 households in North Cyprus, and was used as a data collection tool. It was found that the most important factors in the selection of children’s games and toys were (1) the economic opportunities, and (2) children’s desires for toys after seeing them with their friends. A considerable number of families in Northern Cyprus see game-toy selection as important in a child’s social, psychomotor, mental, and cultural construction. Families, especially those living with difficulties, indicated that they cannot afford enough time to encourage playing traditional games. Although new versions of traditional games and toys are being developed and used, it is seen that educated and high-income families are more conscious about the importance of having information about them than others.


Özet

-

Nazım Beratlı - Kıbrıslı Türklerin Kökenleri ve Kıbrıs’ta Bektaşilik

Review Milli Folklor Dergisi, Volume -, Issue 112, 2016, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Currrent Teaching

  • 2019 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2019 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

Teaching History

  • 2018 GÜZ

    REPUBLIC PERIOD OF TURKISH LITERATURE

    Cumhuriyet Edebiyatının dönemsel özelliklerinin açıklayabilmek

  • 2016 BAHAR

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2015 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2016 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2017 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2018 GÜZ

    REPUBLICAN TURKISH LITERATURE

    Edebiyatımızın dönemlere ayrılmasında kullanılan ölçütleri öğrenmek. Tanzimat’tan itibaren Türk edebiyatında meydana gelen gelişmeleri öğrenmek. Şiir inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Roman ve öykü inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Cumhuriyet döneminde eser vermiş sanatçılar ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olmak.

  • 2018 GÜZ

    CHILDREN'S LITERATURE

    yok

  • 2015 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2016 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2017 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2018 GÜZ

    CHILDRENS LITERATURE

    Çocuk edebiyatı türlerini öğrenmek. Bu türlerin her birinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimine olan katkısını öğrenmek. Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçimsel, içeriksel ve eğitsel özellikleri açıklamak; örnek kitapları bu özelliklere göre incelemek.

  • 2015 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2016 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2017 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2018 GÜZ

    WORLD LITERATURE

    Fecr-i Ati ve Milli edebiyat dönemleriyle ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde(Fecr-i Ati ve Milli edebiyat) eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Fikir akımlarını öğrenme. Batı edebiyat akımlarını öğrenme. Batı’da eser vermiş önemli sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma.

  • 2014 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2015 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2016 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2017 BAHAR

    CULTURAL HERITAGE

    ...

  • 2014 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2015 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2016 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2017 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2018 BAHAR

    TEXT CRITICISM

    ...

  • 2017 BAHAR

    COMPARATIVE LITERARY CULTURE STUDIES

  • 2018 BAHAR

    COMPARATIVE LITERARY CULTURE STUDIES

  • 2014 BAHAR

    ORAL AND WRITTEN LITERATURE ANALYSIS IN SOCIAL STUDIES

    ...

  • 2016 BAHAR

    ORAL AND WRITTEN LITERATURE ANALYSIS IN SOCIAL STUDIES

    ...

  • 2014 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2015 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2016 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2017 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2018 BAHAR

    CHANGES IN TURKISH CULTURE

    ...

  • 2015 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2016 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2017 GÜZ

    WRITTEN COMMUNICATION I

    Türk dilinin tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Yazım kurallarını öğrenmek. Noktalama işaretlerini yerinde kullanmayı öğrenmek. Paragraf oluşturmayı öğrenmek. Kompozisyon yazmayı öğrenmek.

  • 2014 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2015 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2016 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2017 BAHAR

    WRITTEN COMMUNICATION II

    ...

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE 5

    yok

  • 2015 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2016 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2017 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2017 YAZ

    MODERN TURKISH LITERATURE I

    Batı etkisindeki Türk edebiyatı ile ilgili metinleri inceleyebilme. Bu dönemlerde eser vermiş olan sanatçıları yakından tanıma ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili kavramlar bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili olgular bilgisi. Batı etkisindeki Türk edebiyatıyla ilgili sınıflamalar bilgisi.

  • 2014 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2015 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2016 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2017 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2018 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2016 YAZ

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2018 YAZ

    MODERN TURKISH LITERATURE II

    ...

  • 2018 BAHAR

    MODERN TURKISH LITERATURE IV

    ...

  • 2018 GÜZ

    MODERN TURKISHLITERATURE 3

    yok

At My Office

112