ENVIRONMENTAL PRACTICES AND PROJECT
örgün öğretim
22.12.1944 günü Urfa'da doğdum. 1950-1955 yılları arasında ilkokul, 1955-1961 yılları arasında da Ortaokul ve Lise öğrenimimi yine Urfa'da tamamladım. 1961 yılında girdiğim Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nden 1965 yılında mezun oldum. 1966 yılı başlarında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan almış olduğum bursla doktora öğrenimi için Almanya'ya gittim. 1970 yılı sonunda Göttingen Üniversitesi'nde Mikrobiyoloji dalında doktora öğrenimimi bitirdim. Londra'da 6 aylık ingilizce öğreniminden sonra Türkiye'ye döndüm. 1 Eylül 1971 tarihinde göreve başladığım Ankara Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü'nde 1 Mart 1972 Tarihine kadar çalıştım. Aynı tarihte Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nde başlayan ve 10 ay devam eden asistanlık döneminden sonra naklen Ankara Üniversitesi Bitki Koruma Bölümüne atandım. Bu bölümde 1976 yılına Doçent oldum. 13.11.1979 tarihinde Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi kuruluş çalışmalarına katıldım ve bu Fakülte'de 1980 yılında Biyoloji dalında Profesör oldum. Çukurova üniversitesi'nde çalıştığım 1983 yılına kadar Bölüm Başkanlığı , Dekan Yardımcılığı ve Dekan Vekilliği görevlerinde bulundum. 1983 yılında Trakya Üniversitesi kuruluş çalışmalarına katıldım. Bu Üniversitede Rektör Yardımcılığı, Dekan Yardımcılığı ve Bölüm Başkanı olarak çalıştım. 1987 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne atandım.Bu Fakültede 6 yıl süreyle Fen Bilimleri Bölüm Başkanlığı ve Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı görevlerinde bulundum. 1997 yılında başladığım Eğitim Fakültesi Dekanlığı görevim sürerken 15 aralık 1998 tarihinde Harran Üniversitesi Rektör Vekilliğine atandım. Bu Üniversitedeki yeniden yapılanma çalışmalarımı tamamladıktan sonra tekrar Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne döndüm. 2 Eylül 2000 tarihinde ikinci kez Dekanlığa atandım.
Mikrobiyoloji
GÖTTİNGEN ÜNİVERSİTESİ
-
-
ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Graf, D.; Soran, H. (2010). Einstellung und Wissen von Lehramtsstudierenden zur Evolution – ein Vergleich zwischen Deutschland und der Türkei. – In: Graf, D. (Hg.): Evolutionstheorie – Akzeptanz und Vermittlung im europäischen Vergleich. – Heidelberg: Springer.
Graf, D.; Soran, H. (2010). Einstellung und Wissen von Lehramtsstudierenden zur Evolution – ein Vergleich zwischen Deutschland und der Türkei. – In: Graf, D. (Hg.): Evolutionstheorie – Akzeptanz und Vermittlung im europäischen Vergleich. – Heidelberg: Springer.
Akkoyunlu, B., Soran, H., Yılmaz, A. & Erdem, M. . A study on teacher candidates’ technology definitions and their opinions on technology. ETEN Conference, 23-26 April, 23 – 26, 2009 Kuşadası, İzmir . (Accepted as oral presentation)
Akkoyunlu, B., Soran, H., Yılmaz, A. & Erdem, M. . A study on teacher candidates’ technology definitions and their opinions on technology. ETEN Conference, 23-26 April, 23 – 26, 2009 Kuşadası, İzmir . (Accepted as oral presentation)
Soran, H. “Einstellung und Wissen zur Evolutionstheorie in der Türkei und Deutschland” Einstellung und Wissen zu Evolution und Wissenschaft in Europa (EWEWE), 20 Februar 2009, Dortmund.
Soran, H. “Einstellung und Wissen zur Evolutionstheorie in der Türkei und Deutschland” Einstellung und Wissen zu Evolution und Wissenschaft in Europa (EWEWE), 20 Februar 2009, Dortmund.
During the last two years, all the departments at Hacettepe University have prepared their strategic plans. In these plans two main concepts draw attention: improving research and publishing potentials at the university, and improving teachingo Recently Hacettepe University has succeed importantsteps in terms of improving research and publishing potentials. As a result of these efforts, Hacettepe University has become on the top universities among Turkish universities, and has received a good reputation among top world universities. Improving research and publishing potential is not the only criteria in evaluating a higher education institution.In orderfor a university to be in a higher position as a whole. it needs to improve its teaching as well. Improving teaching potentialrequires that at least the following efforts have been taken into consideration: Improving faculty members' teaching skills, improving currlculum. improving teaching-learning situations, providing teaching materials, helping them to acquire life-Iong learning skills, so that they will help their students to acquire those skills. On the other hand, there are activities going on as part of the Bologna process which is the process of creation of the European Higher Education Area. Issuing of the Joint European Diploma Supplement (DS) to all graduates and usage of a credit system (the European Credit Transfer System, ECTS) are seen as the main tools for transparency. During the preparationof DS and ECTS at Hacettepe University, it was realized that most of our teaching programs are teacher-centered as opposed to being student-centered.In addition, a number of departmentshad problems with having their curriculum to become parallel with ECTS. In orderto complete this process, a new framework is needed. Thus, it is importantthat necessary precautionsneed to taken under consideration in order to improve teaching potentials at the university. In this artide, "Training Faculty Members" program which organized by faculty of education for all the faculty members at the university will be explained.
Yaklaşık iki yıldan bu yana Üniversitemiz içinde sürdürülen ve büyük ölçüde tamamlanan "birim stratejik planlan"nda, (fakülte, yüksek okul ve enstitü planları), üniversitelerin geleneksel işlevleriyle örtüşen iki ana hedefin ön plana çıktı- ğı dikkati çekmektedir. Bunlardan birisi "araştırma ve yayın" kapasitesinin güçlendirilmesi, diğeri de "öğretim" kapasitesinin güçlendirilmesidir. Üniversitemiz, araştırma ve yayın kapasitesinin güçlendirilmesi konusunda son yıllarda önemli atılımlar gerçekleştirmiş ve bu atılımlarla bağlantılı olarak Türkiye üniversiteleri arasında ön sıraya yerleşmiş, dünya üniversite sıralamasında da büyük bir sıçrama kaydetmiştir. Kuşkusuz herhangi bir yükseköğretim kurumunu değerlendirme kriterleri sadece araştırma ve yayınlarla sınırlı değildir. Bir üniversitenin, bütünsel gelişimi, araştırma yanında öğretim kapasitesinin güçlendirilmesini de gerektirir. Öğretim kapasitesinin güçlendirilmesi süreci; öğretim üyelerinin "eğiticilik" yeterliklerinin geliştirilmesi, öğretim programlarının iyileştirilmesi, öğrenme ortamlarının zenginleştirilmesi. öğretim materyalleri sağlanması, yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılarak, öğrencilere de bu becerilerin kazandırılmasının sağlanması bileşenlerini içermelidir. Öte yandan, "Bologna Süreci"ne uyarlanma paralelindeki çalışmalar gereği üniversitemizde iki yıldır Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Diploma Eki (DS) çalışmaları yürütülmektedir.Bu çalışmaların sonucunda, programlarımı- zın öğrenci merkezli olmaktan çok öğretmen merkezli olduğu, pek çok bölümümüzün, öğretim programlarının ECTS'e uyumu konusunda güçlüklerle karşılaştığı gözlenmiştir. Bu sürecin hızlandırılması ve belli bir takvim çerçevesinde tamamlanması gerekmektedir. Bu gerekçeler üniversitemizde "öğretim" kapasitesinin geliştirilmesi doğrultusunda yeni girişimleri zorunlukılmaktadır. Bu makalede, bu amaçla Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanları için Eğitim Fakültesi tarafından dü- zenlenen "Eğiticilerin Eğitimi Programı" anlatılacaktır.
The article investigates the influence of values, beliefs and problem perception on personal norms for biodiversity protection. The study is based on the Value-Belief-Norm Theory. The sample consists of 499 Turkish students in secondary education. Regression analysis showed that – regarding values – only universalism as biospheric-altruistic value orientation had an impact on personal norms. Investigating beliefs, perceived ability to reduce threats and ascription of responsibility to protect biodiversity were predictors for personal norms. Regarding problem perception, socio-economic and ecological problem perception as well as problem denial strongly influenced personal norms. The paper argues for an interdisciplinary biodiversity education, which focuses on the consideration of the different perspectives regarding biodiversity and its protection.
Bu araştırmada biyolojik çeşitliliği korumaya yönelik kişisel normlara değerlerin, inançların ve problem algısının etkisi incelenmiştir. Araştırmada Değer-İnanç-Norm Kuramı temel alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrenciler (N=499) oluşturmuştur. Regresyon analizleri sonucunda değerler içerisinde sadece biyosferik-özgecil bir değer yönelimi olan evrenselciliğin kişisel normlara etki ettiği görülmüştür. İnançlar içerisinde ise biyolojik çeşitliliğin korunmasında yüklenilen sorumluluk ve yetenek algısı biyolojik çeşitliliği korumaya yönelik kişisel normlar üzerinde anlamlı açıklayıcı değişken olarak bulunmuştur. Problem algısı kapsamında, sosyoekonomik ve ekolojik problem algısı ile problem reddi kişisel normları etkilemiştir. Bu çalışma biyolojik çeşitliliğe ve bunu korumaya yönelik farklı bakış açıları kazandırma amaçlı, disiplinler arası biyolojik çeşitlilik eğitiminin önemini vurgulamaktadır
-
örgün öğretim
.....
.....
-------
____
-------
____
____
----
-----------
-