Öğretim Görevlisi
Yakın Doğu Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
30 Eylül 1987 yılında Lefkoşa’da doğdum. Lise eğitimimi 2004 yılında Türk Maarif Kolejinde tamamladıktan sonra Lisans eğitimime Doğu Akdeniz Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünde devam ettim ve 2009 yılında mezun oldum. Ardından, 2010 yılında Yüksek Lisans eğitimimi İngilterede bulunan Nottingham Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık bölümünde tamamladım. Daha sonra, 2011 yılında Yakın Doğu Üniversitesinde , Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünde Doktora programına başladım ve 2015 yılında Doktora programını tamamladım. Çalışma hayatıma 2011 yılında Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Öğretim Görevlisi olarak başladım ve halen çalışmaya devam etmekteyim. Araştırmalarım arasında Gerbner’in Genel İletişim Modeli Çerçevesinde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının İletişim Becerilerine Yönelik Mevcut Durum Analizi (2011), Yüksek Lisans Tezim olan; Benlik Saygısının Sosyal ve Duygusal İlişkiler Üzerindeki Etkisi ve Düşük Düzeydeki Benlik Saygısını Yükseltmek için Kullanılan Danışmanlık Stratejileri (2010) , Yakınlarını Kaybetmiş Çocuklar ve Bu Durumda Kullanılan Etkili Danışmanlık Stratejileri (2010) ,Rüya Terapisi Hümanistik Yaklaşımda etkili bir yöntem olabilir mi? (2010), ve Sosyal Fobinin oluşumunda etkili olan faktörler (2010) ve Ebeveynlerin Çocuklarına Yönelik Tutum Düzeyleri ve Bu Tutumların Sınav Kaygısı ile İlişkisinin İncelenmesi (2015) ,konuları yer almaktadır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Yakın Doğu Üniversitesi
Counselling / Danışmanlık
The University of Nottingham
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Doğu Akdeniz Üniversitesi
The aim of this study is to evaluate the relationship between self-esteem level and social skills of the University students. In this research, self-esteem level and social skills of students were analyzed based on variables age, gender and their department in the University. This research was conducted with the students studying at the Department of Guidance and Psychological Counseling, Primary School Education and Pre- School Education within the Faculty of Education, Near East University. Participants were consist of 302 students, who are 18 - 26 years old. Self-esteem and social skills of the students were measured with “Rosenberg Self-Esteem Scale” and “ Social Skills Inventory”. Results shows that, there was not relationship between the variables of age and students’ department with students’ self-esteem. However, It was found that there was a significant difference between the variables of gender and self esteem level of students. Finally, It was reached there was not relationship between self-esteem level and social skills of students.
Bu araştırma, Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ve sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin yaş, cinsiyet ve öğrenim gördükleri bölümler dikkate alınarak benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri incelenmiştir. Bu çalışma, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Fakültesine bağlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu 18-26 yaşları arasında , 302 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Sosyal Beceri Envanteri” nin birlikte verildiği bir ölçekle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda , kişilerin yaş ve öğrenim gördükleri bölümle benlik saygıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, öğrencilerin cinsiyetleri ve benlik saygıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur ve kız öğrencilerin daha yüksek benlik saygısı düzeyine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca; Öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri arasında bir ilişki bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
-
-
-
yoktur
-
-
-
-
-
-
-
--
.....
.....
.....
.....
.....
.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
----------------
-
Students are expected to develop a critical perspective towards theories of different types of development and learning. They are also expected to understand the implications of these theories for classroom teaching.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
.
A
A
yoktur
yoktur
yoktur
-
-
-
The students are expected to develop an understanding of the general processes involved in counselling and be able to use the skills associated with this profession to help their students when they start teaching.
---
-------
-------
--
yok
-
-------
-------
-------
-
--
• Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin temel araştırma konuları olan tutum ve tutum değişimi, uyma ve itaat, kişiler arası çekicilik, sosyal algı ve yükleme kuramı, benlik psikolojisi, saldırganlık, yardımseverlik, grup dinamikleri konularını incelemektir. Bu ders kapsamında, birey ile toplum arasındaki karşılıklı etkileşim incelecek, bireyin tutum ve davranışları üzerine toplum etkisi tartışılacaktır. Sosyal psikolojinin tanıtımı, incelediği konular ve kullandığı yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi yanında, öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamaya başlamaları da amaçlanmaktadır.
• Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin temel araştırma konuları olan tutum ve tutum değişimi, uyma ve itaat, kişiler arası çekicilik, sosyal algı ve yükleme kuramı, benlik psikolojisi, saldırganlık, yardımseverlik, grup dinamikleri konularını incelemektir. Bu ders kapsamında, birey ile toplum arasındaki karşılıklı etkileşim incelecek, bireyin tutum ve davranışları üzerine toplum etkisi tartışılacaktır. Sosyal psikolojinin tanıtımı, incelediği konular ve kullandığı yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi yanında, öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamaya başlamaları da amaçlanmaktadır.
-
-
-
-
Tez önerisi yazmak
---
Tez önerisi yazmak
-
-
Tez önerisi yazmak
---
Tez önerisi yazmak
-
-
-