Work Experience

  • 2015 2011

    Öğretim Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Education & Training

  • Ph.D. 2015

    Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Master2010

    Counselling / Danışmanlık

    The University of Nottingham

  • Bachelor2009

    Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

    Doğu Akdeniz Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/634-published.pdf

General Publication ÃœNÄ°VERSÄ°TE ÖÄzRENCÄ°LERÄ°NÄ°N BENLÄ°K SAYGISI DÃœZEYLERÄ° Ä°LE SOSYAL BECERÄ°LERÄ° ARASINDAKÄ° Ä°LÄ°ÅzKÄ°NÄ°N DEÄzERLENDÄ°RÄ°LMESÄ° ASSESSMENT OF THE RELATIONSHÄ°P BETWEEN SELF-ESTEEM LEVEL AND SOCÄ°AL SKÄ°LLS OF THE UNIVERSITY STUDENTS, 2016

Abstract


Özet

Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyleri ile Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

Original Article Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Volume 2, Issue Özel Sayı, 2012, Pages 55-64

Abstract

The aim of this study is to evaluate the relationship between self-esteem level and social skills of the University students. In this research, self-esteem level and social skills of students were analyzed based on variables age, gender and their department in the University. This research was conducted with the students studying at the Department of Guidance and Psychological Counseling, Primary School Education and Pre- School Education within the Faculty of Education, Near East University. Participants were consist of 302 students, who are 18 - 26 years old. Self-esteem and social skills of the students were measured with “Rosenberg Self-Esteem Scale” and “ Social Skills Inventory”. Results shows that, there was not relationship between the variables of age and students’ department with students’ self-esteem. However, It was found that there was a significant difference between the variables of gender and self esteem level of students. Finally, It was reached there was not relationship between self-esteem level and social skills of students.


Özet

Bu araştırma, Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ve sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin yaş, cinsiyet ve öğrenim gördükleri bölümler dikkate alınarak benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri incelenmiştir. Bu çalışma, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Fakültesine bağlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu 18-26 yaşları arasında , 302 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Sosyal Beceri Envanteri” nin birlikte verildiği bir ölçekle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda , kişilerin yaş ve öğrenim gördükleri bölümle benlik saygıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, öğrencilerin cinsiyetleri ve benlik saygıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur ve kız öğrencilerin daha yüksek benlik saygısı düzeyine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca; Öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal beceri düzeyleri arasında bir ilişki bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Currrent Teaching

  • 2018 GÜZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS I

    .....

  • 2018 GÜZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS II

    -

  • 2018 GÜZ

    -

    -

  • 2018 GÜZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2018 GÜZ

    ASSESSMENT TECHNIGUES IN COUNSELING

    yoktur

  • 2018 GÜZ

    SEMINAR

    -------

  • 2018 GÜZ

    THESIS

    ---

  • 2018 GÜZ

    THESIS

    Tez önerisi yazmak

Teaching History

  • 2015 YAZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2017 BAHAR

    SEMINAR

    -------

  • 2016 BAHAR

    THESIS

    Tez önerisi yazmak

  • 2017 GÜZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2016 YAZ

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2016 GÜZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS I

    .....

  • 2015 BAHAR

    COUNSELING

  • 2017 BAHAR

    -

    -

  • 2016 BAHAR

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS II

    -

  • 2016 BAHAR

    EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

    ----------------

  • 2016 YAZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2016 GÜZ

    NEW TECHNINQUES IN COUNSELLING(ELECTIVE)

    -

  • 2016 BAHAR

    COUNSELING

    -

  • 2017 BAHAR

    THESIS

    Tez önerisi yazmak

  • 2016 GÜZ

    COMMUNICATION IN FAMILY

  • 2016 GÜZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2017 BAHAR

    THESIS

    ---

  • 2017 GÜZ

    NEW TECHNINQUES IN COUNSELLING(ELECTIVE)

    -

  • 2017 BAHAR

    -

    -

  • 2015 GÜZ

    COMMUNICATION IN FAMILY

  • 2016 GÜZ

    SEMINAR

    -------

  • 2017 GÜZ

    THESIS

    Tez önerisi yazmak

  • 2017 BAHAR

    PSYCHOMETRY

    yoktur

  • 2017 YAZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS I

    .....

  • 2015 GÜZ

    NEW TECHNINQUES IN COUNSELLING(ELECTIVE)

    -

  • 2017 BAHAR

    GENDER AND SEXUAL EDUACATION

    -

  • 2017 GÜZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS I

    .....

  • 2014 BAHAR

    SOCIAL PSYCHOLOGY

    • Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin temel araştırma konuları olan tutum ve tutum değişimi, uyma ve itaat, kişiler arası çekicilik, sosyal algı ve yükleme kuramı, benlik psikolojisi, saldırganlık, yardımseverlik, grup dinamikleri konularını incelemektir. Bu ders kapsamında, birey ile toplum arasındaki karşılıklı etkileşim incelecek, bireyin tutum ve davranışları üzerine toplum etkisi tartışılacaktır. Sosyal psikolojinin tanıtımı, incelediği konular ve kullandığı yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi yanında, öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamaya başlamaları da amaçlanmaktadır.

  • 2016 BAHAR

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2017 BAHAR

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS II

    -

  • 2014 BAHAR

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2015 BAHAR

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2014 BAHAR

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS II

    -

  • 2015 BAHAR

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS II

    -

  • 2014 YAZ

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2015 YAZ

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2017 BAHAR

    GENDER AND SEXUAL EDUCATION

    -

  • 2017 GÜZ

    -

    -

  • 2015 GÜZ

    WORKSHOP OF GUIDANCE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHING

    -

  • 2017 GÜZ

    SEMINAR

    -------

  • 2017 BAHAR

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2015 GÜZ

    ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN COUNSELING AND GUIDANCE

    -

  • 2015 BAHAR

    SEMINAR

    ---

  • 2016 BAHAR

    SEMINAR

    -------

  • 2015 YAZ

    SOCIAL PSYCHOLOGY

    • Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin temel araştırma konuları olan tutum ve tutum değişimi, uyma ve itaat, kişiler arası çekicilik, sosyal algı ve yükleme kuramı, benlik psikolojisi, saldırganlık, yardımseverlik, grup dinamikleri konularını incelemektir. Bu ders kapsamında, birey ile toplum arasındaki karşılıklı etkileşim incelecek, bireyin tutum ve davranışları üzerine toplum etkisi tartışılacaktır. Sosyal psikolojinin tanıtımı, incelediği konular ve kullandığı yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi yanında, öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamaya başlamaları da amaçlanmaktadır.

  • 2015 GÜZ

    APPLYING PSYCHOLOGICAL COUNSELLING WITH INDIVIDUALS I

    .....

  • 2014 YAZ

    LITERATURE REVIEW AND REPORT WRITING

    -

  • 2015 BAHAR

    COUNSELING

    -

At My Office