OGRETIM GOREVLISI
YDU, PDR
13 Ocak 1985 yılında Lefkoşa’da doğdu. İlk öğrenimini Şehit Tuncer İlkokul’unda, orta ve lise öğrenimini Lefkoşa’da Yakın Doğu Koleji’nde tamamladı. 2002 Yılında, Magosa’da Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nde öğrenim gördü. 2006 yılında Magosa’da bulunan Namık Kemal Lisesinde beş ay süresince Rehber öğretmen olarak staj yaptı. Daha sonra İngiltere’de Wolverhampton Üniversitesi Psikoloji Bölümünde 2007 yılında yüksek lisans öğrenimini tamamladı. 2008 yılında Lefkoşa’da Yakın Doğu Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümünü tamamladı. 2009 yılında İstanbul Bakırköy Sinir ve Ruh Hastalıkları Hastanesinde iki ay süreyle stajerlik yaptı. 2009 yılında Yakın Doğu Üniversitesi Uygulamalı Klinik Psikoloji Yüksek Lisans eğitimi aldı, 2012 yılında öğrenimini tamamladı. 2011 yılında sekiz ay süreyle Lefkoşa Burhan Nalbantoğlu Hastanesine bağlı Barış Ruh ve Sinir Hastalıklarında stajer psikolog olarak görev yaptı. 2014 yılında başladığı Eğitim Bilimleri Ünstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde doktora öğrenimine halen devam etmektedir. 2009 yılından itibaren YDÜ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Çalışmış olduğu bu dönemler boyunca, “Eğitim Psikolojisi”, “Gelişim ve Öğrenme Psikoliojisi”, “Çocuk Psikolojisi”, “Psikopatoloji” ‘’Anne Baba Eğitimi’’, ‘’Stres ve Stresle başaçıkma yolları’’, ‘’Psikolojiye Giriş’’, ‘’Grupla Psikolojik Danışmanlık İlke ve Teknikleri’’, ‘’Duygusal ve Davranışsal Bozuklukları’’, ‘’Suçlu Çocukların Eğitimi’’, ‘’Gelişim Psikolojisi Yaşlılık’’, ‘’Bireyle Psikolojik Danışmanlık’’ ve ‘’Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik’’ dersleri vermiştir. Psikolojik danışman ve klinik psikologtur. Evli ve bir çocuk annesidir.
YDU, PDR
PDR
YDU
PSIKOLOJI
YDU
PDR
DAU
Abstract Violence has been turned to be an oftenly applied type of attitude. The violence which is complicated issue, has been continued to be an irrepressible and secret dangerous that effects most of our lives and physical and emotional health negatively. It is being an another discussion issue that we accept violence as an inevitable end as the violence is a widespread issue. The type of family violence is the most seen violence type. Many researches in the world show that woman are subjected to violence. In this respect, it is requested to undermine the thoughts that violence against woman is irrepressible. It is requested to have some preventive measures with psychological help to prevent violence against woman.
Şiddet, sıkça başvurulan bir hareket tarzı şeklini almıştır. Karmaşık bir olgu olan şiddet, önüne geçilemeyen ve birçoğumuzun hayatını fiziksel ve ruhsal sağlını olumsuz yönde etkileyen gizli bir tehlike olmaya devam etmektedir. Şiddet, bu kadar yaygınken, biz insanların da kaçınılmaz bir sonmuş gibi kabul edişimiz de ayrı bir tartışma şeklini almaktadır. Aile içi şiddet en çok görülen şiddet şeklidir. Dünyada yapılan birçok çalışmada kadına yönelik şiddetin varlığı söz konusudur. Böyle bir ortamın varlığı kadına yönelik şiddetin önlenemez olduğu yönündeki düşünceler çürütülmek istenmektedir. Şiddetin önlenmesi ve her kadının şiddete maruz kalmaması açısından, psikolojik yardımla birlikte bazı önlemlerin alınması gerekmektedir.
-
.
.
-
Bu dersin amacı, öğrencilere zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip ailelerle çalışma becerileri kazandırmaktır.
.
.
.
yok
-
.....
.....
.....
.....
.....
.....
-
-
-
-
-
-
.
.
.
----------------
.
.
.
.
.
.
.
-
.
-
.
• İletişim yollarını bilinçli kullanmayı, • Kendi ve başka topluluklara karşı farklı iletişim biçimleri ve dünyayla entegre olmak için kullanılan ortak iletişim kanallarını kullanmayı, • Kendini doğru ve açık bir şekilde ifade etmeyi, • İletişimi engelleyen faktörlerin üstesinden gelmeyi öğreneceklerdir.
---
Okullarda PDR Uygulamaları (Staj) dersinin amacı; öğrencilerin, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Okullarda PDR Uygulamaları (Staj) dersinin amacı; öğrencilerin, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Okullarda PDR Uygulamaları (Staj) dersinin amacı; öğrencilerin, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Okullarda PDR Uygulamaları (Staj) dersinin amacı; öğrencilerin, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
.
.
....
....
....
.
.
.
--------
----------
-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-
-
---------------------
---------------------
---------------------
--
.
.
.
.
-