Öğretim Görevlisi
Yakın Doğu Üniversitesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü
Eser Keçeci 1980 yılında Lefkoşa-Kıbrıs’ta doğdu. Türk Maarif Kolejinden mezun olduktan sonra, 1997’de Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Seramik ve Cam Bölümü’nde Lisans Eğitimine başladı. 2001 yılında bölüm birincisi, aynı zamanda Fakülte üçüncüsü olarak lisans eğitimini tamamladı ve İhsan Doğramacı Üstün Başarı ve Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Özel Öğrenci Ödüllerine layık görüldü. Aynı yıl Seramik Bölümünde ‘Seramik Uygulamalarıyla, düşüncenin Biçimlendirilmesinde Anlatım Dili Olarak Enstalasyon’ tez konulu yüksek lisans eğitimine başladı ve 2003 yılında tez çalışmalarını tamamladı. 2004 yılında Kıbrıs’a döndü ve Yakın Doğu Üniversitesinde, Sahne Sanatları ve Mimarlık Fakültelerinde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak ders vermeye başladı. 2006-11 yılları arasında da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Plastik Sanatlar Bölümünde tam zamanlı öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2011 yılında İletişim Fakültesi’nde doktora Programına başladı ve şu anda kadrosu Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü’nde bulunmaktadır. Keçeci, yurt içi ve yurt dışında uluslararası ve ulusal pek çok çalıştay ve sergiye katıldı. Üye olduğu dernekler arasında Türkiye Seramikçiler Derneği, KKTC Seramikçiler Derneği, Eastern Mediterranean Art Association (EMAA) ve Open Studios Association yer almakta. Bunların yanısıra dört yıldan beri Eastern Mediterranean Art Association’ın yönetim kurulunda aktif olarak görev almaktadır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü
İletişim Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik ve Cam
Hacettepe Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik ve Cam
Hacettepe Üniversitesi
Since prehistoric times, there's been an ongoing debate over how art education should be taught and Northern part of Cyprus is one of many countries involved. In Europe from the modernisation process into today's postmodern approach, The art education at universities has shifted from classical into ideational, resulting in increasing dominance of conceptual art. Until British Rule, Cyprus art education had been destitute of any form of art education. Following the British Rule, painting lessons were added to the curriculum. Considering the necessity for essential infrastructure in order to maintain proper and effective art education, the inadequate classes and sketchy curricula adopted until 1990's resulted in less people dealing with art. In 1990, for the first time ever, a majority of Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi graduates continued their education in Fine Art Universities in Turkey. Academic art education hasn’t completely broken off from the classical approach possibly because of the classical education of the academic staff. Given such a short time span, one could say that Northern part of Cyprus has progressed considerably. However, due to isolations, and the clash of classical and modern western education, when compared to European countries, the current Northern Cyprus education system remains rather ‘arabesque’.
One of the biggest art movements of the 20th Century, Pop Art has been shaped by the demands of consumer society. In contrast to the elitist conception of art, postmodernism used popular images and became the art of consumer society. Employing images from the popular culture, it sought to elevate its objects to highbrow clientele. In this context, some saw Pop Art as a field whereby popular culture, which essentially belonged to common people, was utilised by the dominant classes to penetrate into the emotions and thoughts of people, eventually aiming to fortify their hegemony. Pop Art was defined as kitsch, decadent or banal for using the popular images from mass culture. Debates over popular culture versus high culture have started to set the tune in art theory.
Sanatın Birleştiriciliği Lefkoşa Sokaklarında
Sanat, içinde yaşadığımız dünyanın acısıdır.” sözü, Kıbrıslı bir sanatçı olarak beni hep çok etkilemiştir. Gerek politik gerekse de jeolojik özelliklerinden dolayı Kıbrıslı sanatçıların, estetik kaygıları kadar yeryüzündeki varlıklarını haykırma çabaları ve bu ceht uğruna, içinde yaşadıkları acı dünyanın sanatsal çabaları oldukça etkilidir. Kuzey Kıbrıslı sanatçılar, ulusal ve uluslararası sınırlar içerisinde her türlü ambargoya rağmen sanatla uğraşıyorlar ve bunun yanı sıra adada sanat farkındalığını artırmak için çaba gösteriyorlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
_
-
_
-
_
_
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-