Work Experience

  • Todate 2016

    Öğretim Üyesi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Atatatürk Eğitim Fakültesi

  • 2016 2015

    Öğretim Üyesi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu

  • 2015 2007

    Öğretim Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu

Education & Training

  • Ph.D. 2015

    Eğitim yönetimi, denetimi, planlaması ve ekonomisi

    Yakın Doğu üniversitesi

  • Master2006

    İngilizce Öğretmenliği

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Bachelor2004

    İngilizce öğretmenliği

    Yakın Doğu Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

-

Original Article -, Volume -, Issue -, 2000, Pages -

Abstract

-


Özet

The Innovative Methods in ELT H Bensen, E Sucuoğlu Pains & Gains conference, Near East University, N.Cyprus, July

-

Original Article -, Volume -, Issue -, 2000, Pages -

Abstract

-


Özet

Turizm Öğrencilerinin Turizm Endüstrisine Yaklaşımları T Saner, N Bahcelerli M., E Sucuoğlu I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and ..

-

Original Article -, Volume -, Issue -, 2000, Pages -

Abstract

-


Özet

The Role of the Demographic Characteristics on the Perception of Sustainable Tourism, a case of Büyükkonuk, North Cyprus. E Sucuoglu, N Bahcelerli, Menemenci 4th International Conference on Tourism Management and Related Issues, Rome

Undergraduate Tourism Students’ Opinions Regarding the Work Conditions in the Tourism Industry

Original Article Procedia Economics and Finance, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Devlet Lisesi Öğretmenlerinin Çatışma Nedenleri ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi

Original Article HÜEF Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Volume 30, Issue 4, 2015, Pages 16-18

Abstract

The aim of this study is to evaluate teachers’ conflict reasons and their conflict management approaches. Within this scope, the research makes an attempt to determine on what issues teachers have conflicts with each other as well as the reasons for such conflicts, whom they conflict with, and to what extent they use their conflict management strategies. The population for the study is composed of the teachers working at public lycees in the academic year 2012 – 2013. In this descriptive research, “Personal Information Form”, “Questionnaire about the Teachers Facing Conflicts in School” and “Scale of Conflict Management Strategies” were applied to 423 teachers. Also, the LSD test was applied to the data analysis in order to determine percentage, arithmetic average, standard deviation, chi-squared test, t-test, one-way analysis of variance and source of differences. As a result of this research, it is concluded that the lycee teachers involved in the study were found to be mostly in conflict with students and the other teachers, where student behaviours is the primary subject of conflict, and the primary reason for this conflict is the lack of communication and/or communication disorder and the mostly used conflict management strategy by those lycee teachers is collaborating.


Özet

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çatışma nedenlerini ve çatışma yönetimi yaklaşımlarını değerlendirmektir. Bu kapsamda öğretmenlerin çatışma konuları ve nedenleri, çatışmayı kimlerle yaşadıkları, çatışma yönetimi stratejilerini ne derecede kullandıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılında K.K.T.C.deki devlet liselerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada 423 öğretmene, “Kişisel Bilgi Formu”, “Öğretmenlerin Okuldaki Yaşadıkları Çatışmalara İlişkin Anket” ve “Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, kay-kare testi, t testi, tek yönlü varyans analizi ve farkların kaynağını belirlemek için LSD testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, lise öğretmenlerinin en çok öğrenciler ve öğretmenlerle çatışma yaşadıkları, en önde gelen çatışma konusunun öğrenci davranışları olduğu, nedeninin ise iletişim yetersizliği/bozukluğu ve lise öğretmenlerinin yaygın olarak kullandıkları çatışma stratejisinin bütünleştirme olduğu sonucuna varılmıştır.

A Study of Compliment Responses in English: A Case of North Cyprus

Original Article Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Currrent Teaching

  • 2019 GÜZ

    PROBLEMS IN CONTEMPORARY EDUCATION SYSTEM

    YOK

  • 2019 GÜZ

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

Teaching History

  • 2014 BAHAR

    ENGLISH FOR TOURISM IV

    Develop effective professional communication skills.

  • 2014 BAHAR

    ENGLISH FOR TOURISM II

  • 2016 GÜZ

    EDUCATION AND SOCIAL ISSUES (en)

    a

  • 2015 YAZ

    OPERA RESERVATION SYSTEM

  • 2018 BAHAR

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

  • 2016 BAHAR

    THESIS

    ---

  • 2016 BAHAR

    CURRICULUM AND SOCIETY

    .

  • 2017 GÜZ

    Education and Social Issues

    .

  • 2018 BAHAR

    SOCIETY SERVICE PRACTICE

    -

  • 2015 GÜZ

    ENGLISH FOR TOURISM I

  • 2018 BAHAR

    SCHOOL BASED MANAGEMENT

    yok

  • 2015 GÜZ

    TURİZM İNGİLİZCESİ I

  • 2017 BAHAR

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

  • 2017 GÜZ

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

  • 2015 GÜZ

    AĞIRLAMA ENDÜSTRİSİ İÇİN MATEMATİK

  • 2016 BAHAR

    TEACHING PRACTICES I

    -

  • 2017 BAHAR

    SOCIAL VALUES AND SCHOOL BASED MANAGEMENT

    .

  • 2015 GÜZ

    ENGLISH FOR TOURISM I

    Develop Effective Professional Communication

  • 2017 BAHAR

    Education and Social Issues

    .

  • 2017 YAZ

    EDUCATION MANAGEMENT

    -

  • 2016 BAHAR

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

  • 2016 BAHAR

    Project Development

    -

  • 2014 BAHAR

    FINANCIAL ACCOUNTING

    -

  • 2015 BAHAR

    FINANCIAL ACCOUNTING

    -

  • 2017 GÜZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS

    -

  • 2018 BAHAR

    CRITICAL THINKING

    yok

  • 2018 YAZ

    CLASSROOM MANAGEMENT

  • 2016 GÜZ

    EXPERIENCING SCHOOL

  • 2015 GÜZ

    ENGLISH FOR TOURISM III

  • 2016 GÜZ

    Education and Social Issues

    .

  • 2016 BAHAR

    EDUCATION MANAGEMENT

    -

  • 2016 GÜZ

    CLASSROOM MANAGEMENT

  • 2015 BAHAR

    ENGLISH FOR TOURISM IV

  • 2015 GÜZ

    FINANCIAL ACCOUNTING

    -

  • 2018 GÜZ

    CLASS MANAGEMENT

    Yok.

  • 2017 GÜZ

    SOCIAL VALUES AND SCHOOL BASED MANAGEMENT

    .

  • 2018 GÜZ

    SOCIAL VALUES AND SCHOOL BASED MANAGEMENT

    .

  • 2015 GÜZ

    MATHEMATIC FOR HOSPITALITY INDUSTRY

  • 2014 BAHAR

    OPERA RESERVATION SYSTEM

  • 2017 BAHAR

    SCHOOL MANAGEMENT

    .

  • 2018 BAHAR

    SCHOOL MANAGEMENT

    .

  • 2018 YAZ

    CRITICAL THINKING

    yok

  • 2016 BAHAR

    SCHOOL MANAGEMENT

    .

  • 2016 YAZ

    TURKISH EDUCATIONAL SYSTEM

    Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi kapsamında; Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitim sisteminin yasal dayanakları, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okulun örgüt özellikleri, eğitim programının, öğrenci işlerinin, işgören işlerinin yönetimi gibi konuların incelenerek öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemini anlamaları ve etkili bir okul yönetiminin temel bilgisine sahip olmaları hedeflenmektedir.

  • 2017 GÜZ

    SEMINAR

    ---

  • 2018 YAZ

    CLASSROOM MANAGEMENT

    YOK

At My Office