Bölüm Başkanı
Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr. Ertem Nalbantoğlu 1978 Yılında Lefkoşa’da doğdu. 7 yaşında Aysel Şenol’dan keman dersleri almaya başladı. Keman derslerine Halil Kalgay’la devam etti. ABRSM sınavları yanında öğrenci konserleri ve halk dansları müziği çaldı. 1995 yılında TMK’dan mezun olduktan sonra Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’ne kabul edildi. Prof Şeyda Çilden ile keman çalışmalarına devam etti. Prof Dr. Ali Uçan, Prof Suna Çevik, Prof Ülkü Özgür, Ali Sevgi, Türev Berki, Erdal Tuğcular, Yakup Kıvrak’tan dersler aldı. ‘Kıbrıslı Türklerde Çok Sesli Müzik’ başlıklı lisans teziyle Yaylı Çalgılar Keman Anabilim Dalı’ndan 1999 yılında mezun oldu. Aynı Yıl ilk kişisel resitalini Gazi Konser Salonu’nda verdi. 1999 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı’na kabul edildi. Prof Cemalettin Göbelez ile keman çalışmalarını sürdürdü. Prof Dr. Edip Günay’ın öğrencisi oldu. "Keman Eğitiminde Parmaklandırmanın (Duvate) İlkeleri, Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Önerileri" başlıklı Yüksek Lisans tezini 2002 yılında tamamladı. 2002 Yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği Doktora Programı’na kabul edildi. 2007 yılında Prof. Cemalettin Göbelez danışmanlığında ve Doç. Dr. Sibel Çoban yardımcı danışmanlığında "Yaylı Çalgılar Öğrencilerinin Performansını Etkileyen Bazı Faktörler ve Ölçme Değerlendirme Yöntemleri Üzerine Bir Araştırma" başlıklı doktora tezini tamamladı. 1994’ten itibaren KKTC Devlet Senfoni Orkestrası’nda 2. Ve 1. Kemancı olarak görev yaptı. 2002-2003 yıllarında Anadolu Ateşi Orkestrası’nda konzertmeister olarak görev yaptı. 2000-2004 yılları arasında İstanbul Kopuz Oda Orkestrası’nda 1. Kemancı ve solist kemancı olarak görev yaptı. J.S. Bach’ın La Minör ve Mi Majör Konçertolarını orkestra eşliğinde seslendirdi. 2002 yılından beri Orquesta El Mediterraneo Tango Orkestrasında 1. Kemancı olarak görev yapmaktadır. Bu orkestrayla KKTC Mağusa Müzik Festivali, Güney Kıbrıs, Türkiye, Ürdün, Norveç, İsveç’te uluslararası festivallerde konserler verdi. Başta Sıla-4 grubu olmak üzere çeşitli sanatçıların albüm kayıtlarında bulundu. KKTC Turizm Bakanlığı Tanıtım Film Müzikleri için keman performanslarında bulundu. 2014 ve 2015 yıllarında kurulmakta olan KKTC Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ‘Senfonik Özlem Konserleri’nde 1. Kemancı olarak görev yaptı. 2016'da 20. Uluslararası Bellapais Müzik Festivali kapsamında Barış Kuvvetleri Bandosu konserinde solist kemancı olarak performans sergilemiştir. 2002 Yılında tam burslu olarak Apple Hill Playing For Peace projesi kapsamında ABD New Hampshire’de oda müziği masterclass’larına katılarak konserler verdi. 2005-2006 yıllarında USAID, Intercollege ve Kıbrıs Müzikoloji Derneği ortak projesi "Uniting Through Traditional Music" kapsamında müzik araştırmaları uzmanı olarak görev yaptı. 2006-2007 yıllarında K.K.T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Müzik Eğitimi Program Geliştirme Komisyonu’nda müzik eğitimi uzmanı olarak İlköğretim Müzik Eğitimi Programı ve Öğretmen Yardımcı Kitabı’nı katkı koydu. 2010 Yılında "Cyprus in Action: Ethno Cyprus Music Camp" adlı uluslararası projede eğitmen olarak görev yaptı. 2002-2003 yıllarında İstanbul Sabancı Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde müzik öğretmenliği yaptı. 2002-2004 yılları arasında İstanbul Kadıköy Özel Güzel Sanatlar Lisesi’nde keman öğretmenliği yaptı. 2005-2007 yılları arasında Güney Lefkoşa’da English School keman, viyola ve orkestra öğretmenliği yaptı. 2009-2013 Yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı’nda Müziksel İşitme Okuma Yazma, Müzik Biçimleri, Eğitim Müziği Dağarı, Eğitim Müziği Besteleme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Özel Öğretim Metotları, Okul Öncesinde Müzik, Güncel Popüler Müzikler, Müzik Tarihi ve keman dersleri verdi. 2010 yılından itibaren Lefkoşa Atatürk Öğretmen Akademisi’nde müzik öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. 2005-2006 yıllarında Müzik Dostları Derneği Yönetim Kurulu’nda görev yaptı. 2004 yılından itibaren Lefkoşa Folkder bünyesinde müzik sorumluluğu yapmaktadır. 2008 yılından itibaren Tango Kıbrıs Kültür Sanat Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve başlangıç seviyesi dans eğitmenliği yapmaktadır. Lefkoşa Ledraart Müzik ve Güzel Sanatlar Stüdyosu kurucu direktörüdür. Ledraart bünyesinde Kuzey Kıbrıs’ta Orff Schulwerk uygulamalarıyla ilgili birçok workshop ve seminer gerçekleştirdi. Kuzey Kıbrıs Türk Kızılayı, SOS Çocuk Köyü Derneği yararına çalışmalar, KTEV (Kıbrıs türk Eğitim Vakfı) yararına çalışmalar, KAV (Kanser Araştırmaları Vakfı) yararına çalışmalar; Arjantin tango dans sunumları gerçekleştirdi. . "Kıbrıslı Türk ve Kıbrıslı Rumların Ortak Olarak Kullandığı Geleneksel Müzikler Üzerine Araştırma", "Müzik Performans Kaygısı", "Kulaklarınızla görmek; Müziksel İşitme Üzerine", “Tarih Boyunca Türklerde Müzik”, “Okul Öncesinde Müzik Öğretimi” başlıklarıyla sunumlar gerçekleştirdi. Dr. Ertem Nalbantoğlu, Dr. Başak Güler Gorgoretti ile beraber yazmış olduğu "K.K.T.C. Ve T.C. Müzik Eğitimi Sorunlarına Karşılaştırmalı Bir Bakış" başlıklı makale ile 22-25 Eylül 2009 tarihinde Samsun’da gerçekleştirilen VIII Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’na katılmıştır. 2016 Yılında CYICER ve Girne Üniversitesi'nin düzenlediği konferansta sunumlar gerçekleştirmiştir. 2013 yılından itibaren Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nın kuruluş çalışmalarında yer aldı. Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Başkanlığını ve Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanlığı’nı yürütmektedir. Lisans ve yüksek lisans dersleri vermekte, bilimsel araştırmalarına ve keman performans çalışmalarına devam etmektedir.
Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı
Atatürk Öğretmen Akademisi, Sınıf Öğretmenliği - Okul Öncesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Müzik Öğretmenliği Programı
The English School, Music
Özel Kadıköy Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Müzik
Sabancı Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitim Merkezi
,
Müzik Öğretmenliği
Marmara Üniversitesi
Müzik Öğretmenliği
Marmara Üniversitesi
Müzik Eğitimi / Çalgı Eğitimi ABD
Gazi Üniversitesi
Uniting Through Traditional Music (UTTM) is a project, in the laboratory of the Cyprus Music Network with members of the Cyprus Musicological Society. Its aim is to unite those interested in Cypriot music regardless of ethnicity. The combination of Cypriot songs and the establishment of a common archive is the result of systematic and methodological research and analysis using the ethnomusicological approach.
In conclusion, in order to bring North Cyprus music education to contemporary level, primary and secondary school music education curriculum has been reviewed and improved. Therefore, Music Education Teacher Handbook has been prepared to lead the music teachers
Sonuçta ilk ve ortaöğretimde bu güne kadar çağdaş müzik eğitimi amaçlarına uygun verilemeyen müzik eğitiminin yeniden gözden geçirilerek çağdaş bir düzeye çıkarılmasını öngören bir müzik programı geliştirilmiş ve öğretmenlere rehberlik etmesi içn Müzik Eğitimi Öğretmen El Kitabı Hazırlanmıştır.
The educational system in TRNC has been developed by looking at Turkey's educational system since 1974; therefore, both systems resemble each other. In addition to the problems in primary and secondary education in Turkey, TRNC has unique set of educational problems. This research investigates the music education in primary, secondary and higher education in TRNC, the student profile, the qualifications of music teachers etc. are qualitatively investigated and compared to Turkeys educational system.
KKTC eğitim sistemi özellikle 1974 Barış Harekatı'ndan günümüze kadar geçen zaman içerisinde TC eğitim sistemi örnek alınarak geliştirilmiştir. Bu nedenle KKTC ilk orta ve yüksek öğreniminde Türk eğitim sistemindekilerle benzerlik taşıyan sorunlar yanında kendine has sorunlar da gözlemlenmektedir. ... Bu araştırmada KKTC ilk, orta ve yükseköğrenim düzeylerinde uygulanmakta olan müzik eğitimi genel durumunun belirli boyutlarıyla incelenip ele alınması ve çözüm önerileri getirilmesi amaçlanmıştır.
-
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruş farkındalığının geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ve ileri pozisyonlarda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruş farkındalığının geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ve ileri pozisyonlarda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruş farkındalığının geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ve ileri pozisyonlarda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
-
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin ve sağ el pizzicato’sunun uygulatılması, tuşe üzerinde 1. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin ve sağ el pizzicato’sunun uygulatılması, tuşe üzerinde 1. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin ve sağ el pizzicato’sunun uygulatılması, tuşe üzerinde 1. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşu kazandırılması, çalgının doğru tutturulması, yay bölümlenmelerinin kavratılması ve temel yay tekniklerinin ve sağ el pizzicato’sunun uygulatılması, tuşe üzerinde 1. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun geliştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. Ve 3. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pekiştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. Ve 5. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, vibrato öğretimi sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pekiştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. Ve 5. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, vibrato öğretimi sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pedagojik anlamda işlenilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. Ve 7. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi, keman öğretebilmek için gerekli metotların incelenmesi amaçlanmaktadır.
-
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pekiştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. Ve 5. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, vibrato, flajöle sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pekiştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. Ve 7. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Çalgı çalmaya elverişli beden duruşunun pekiştirilmesi, detaşe, legato, martele, staccato, marcato, spiccato yay tekniklerinin uygulatılması, tuşe üzerinde 1. 2. 3. 4. 5. 6. Ve 7. pozisyonda çeşitli kalıpların öğretilmesi, sağ ve sol el koordinasyonunun sağlanması, kromatik ve çift sesli dizi çalışılması, düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki yapıtların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste çoksesli müziğe ilişkin tarihsel gelişim ve bilgilerin müzik öğretmeni adaylarına kalıcı bir biçimde kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste çoksesli müziğe ilişkin tarihsel gelişim ve bilgilerin müzik öğretmeni adaylarına kalıcı bir biçimde kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste çoksesli müziğe ilişkin tarihsel gelişim ve bilgilerin müzik öğretmeni adaylarına kalıcı bir biçimde kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste çoksesli müziğe ilişkin tarihsel gelişim ve bilgilerin müzik öğretmeni adaylarına kalıcı bir biçimde kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
-
-
-
-
-
Bu derste ‘müzik’, ‘kültür’, ‘müzik eğitimi’ gibi terimler ve anlamlarının tartışılması, müzik bilim ve sanatının sosyolojik, psikolojik ve estetik bağlamlarda incelenmesi, sesin temel özellikleri, müziğin temel unsurları, çalgı müziği, ses müziği, dünyadaki çeşitli kültürlere ait sanat müziklerinden örneklere ilişkin bilgiler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste ‘müzik’, ‘kültür’, ‘müzik eğitimi’ gibi terimler ve anlamlarının tartışılması, müzik bilim ve sanatının sosyolojik, psikolojik ve estetik bağlamlarda incelenmesi, sesin temel özellikleri, müziğin temel unsurları, çalgı müziği, ses müziği, dünyadaki çeşitli kültürlere ait sanat müziklerinden örneklere ilişkin bilgiler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste ‘müzik’, ‘kültür’, ‘müzik eğitimi’ gibi terimler ve anlamlarının tartışılması, müzik bilim ve sanatının sosyolojik, psikolojik ve estetik bağlamlarda incelenmesi, sesin temel özellikleri, müziğin temel unsurları, çalgı müziği, ses müziği, dünyadaki çeşitli kültürlere ait sanat müziklerinden örneklere ilişkin bilgiler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu derste ‘müzik’, ‘kültür’, ‘müzik eğitimi’ gibi terimler ve anlamlarının tartışılması, müzik bilim ve sanatının sosyolojik, psikolojik ve estetik bağlamlarda incelenmesi, sesin temel özellikleri, müziğin temel unsurları, çalgı müziği, ses müziği, dünyadaki çeşitli kültürlere ait sanat müziklerinden örneklere ilişkin bilgiler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu çağdaş müzik öğretim yaklaşım ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, felsefesi, uygulamalarının öğretilmesi ve bu bağlamda bilimsel araştırma deseni oluşturup araştırma raporu yazma amaçlanmaktadır.
Bu çağdaş müzik öğretim yaklaşım ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, felsefesi, uygulamalarının öğretilmesi ve bu bağlamda bilimsel araştırma deseni oluşturup araştırma raporu yazma amaçlanmaktadır.
Bu çağdaş müzik öğretim yaklaşım ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, felsefesi, uygulamalarının öğretilmesi ve bu bağlamda bilimsel araştırma deseni oluşturup araştırma raporu yazma amaçlanmaktadır.
Bu çağdaş müzik öğretim yaklaşım ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, felsefesi, uygulamalarının öğretilmesi ve bu bağlamda bilimsel araştırma deseni oluşturup araştırma raporu yazma amaçlanmaktadır.
Bu çağdaş müzik öğretim yaklaşım ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, felsefesi, uygulamalarının öğretilmesi ve bu bağlamda bilimsel araştırma deseni oluşturup araştırma raporu yazma amaçlanmaktadır.
Müzik sanatının tarihsel gelişimi ile ilgili olgun sinema örnekleri inceleyip felsefi, sanatsal ve dönemsel altyapıları hakkında bilgi sahibi olmak
Bu derste temel müzik bilgileri, müziğin insan yaşamındaki yer ve önemi, müzik etkinliklerine katılım ve değerlendirme, müziğin insan algısı, tutumu ve iletişim üzerindeki etkileri, müzik terapisinin tarihsel gelişimi, genel müzik terapisi yaklaşımları ve farklı hasta grupları üzerindeki etkileri hakkında bilgiler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Bu derste temel müzik bilgileri, müziğin insan yaşamındaki yer ve önemi, müzik etkinliklerine katılım ve değerlendirme, müziğin insan algısı, tutumu ve iletişim üzerindeki etkileri, müzik terapisinin tarihsel gelişimi, genel müzik terapisi yaklaşımları ve farklı hasta grupları üzerindeki etkileri hakkında bilgiler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Bu derste temel müzik bilgileri, müziğin insan yaşamındaki yer ve önemi, müzik etkinliklerine katılım ve değerlendirme, müziğin insan algısı, tutumu ve iletişim üzerindeki etkileri, müzik terapisinin tarihsel gelişimi, genel müzik terapisi yaklaşımları ve farklı hasta grupları üzerindeki etkileri hakkında bilgiler kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
ertem.nalbantoglu@neu.edu.tr.
168