Work Experience

  • Todate 2018

    Dekan Yardımcısı

    Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

  • Todate 2018

    Doçent

    Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü

  • Todate 2014

    Yönetim Kurulu Üyesi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

  • Todate 2012

    Bölüm Başkanı

    Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü

  • 2017 2012

    Yardımcı Doçent

    Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü

  • 2012 2006

    Öğretim Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü

  • 2006 2000

    Araştırma Görevlisi

    Hacettepe Üniversitesi, Grafik Bölümü

  • 2000 1999

    Araştırma Görevlisi

    Akdeniz Üniversitesi, Grafik Bölümü

Education & Training

  • Ph.D. 2012

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Bölümü

    Hacettepe Üniversitesi

  • Master2002

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Bölümü

    Hacettepe Üniversitesi

  • Bachelor1995

    Grafik Bölümü

    Hacettepe Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

  • image

    Near East University Car Museum

    Visual Arts and Design Advisor (İnterior Graphic Design, Stencil Graffiti Application)

    Along with the academic studies carried out at the Near East University, social and cultural facilities are regarded as an important part of university life. The Near East University places importance on museum facilities in order to attract attention of our people and of all humanity in global terms. The most enviable example of such facilities carried out by the Near East University is the NEU Museum of Classical and Sports Cars that was established in 2007. There are over 140 vehicles is on display for students and public. The oldest vehicle of the museum is a Model 1899 Crest Mobile. This is the only sample of its brand in the world. The NEU Muesum of Classical and Sports Cars is the first and only museum of its kind in North Cyprus.

  • image

    AKADEMIADA International Art Academy (I,II,III,IV,V,VI)

    Executive Board Member

    http://akademiada.blogspot.com.tr

  • image

    Rauf Denktas 1st International Exlibris Competition & Exhibition

    Executive Board Member & Jury

    http://issuu.com/gokhanokur/docs/denktas_exlibris_yarismasi/7 EXLIBRIS RAUF RAIF DENKTAS The Faculty of Fine Arts and Design of Near East University have organized an international exlibris competition open to all artists and designers. The competition has been organised in honour of the Founding President of the Turkish Republic of Northern Cyprus, His Excellency Rauf Denktaş. H.E. Rauf Denktaş, the legendary political leader and founder of the Turkish Republic of Northern Cyprus is known for his passion for photography.

  • image

    1st International Art Days - Besiktas - Istanbul

    invited artists

Filter by type:

Sort by year:

Stencil Graffiti

General Publication Grafik Tasarım Yayıncılık, Görsel İletişim Kültür Dergisi, İstanbul, Volume -, Issue 59, 2014, Pages -

Abstract

-


Özet

General Publication Grafik Tasarım - Stencil Graffiti, 2016

Abstract


Özet

General Publication Grafik Tasarımın İçmekan Yüzeylerde Kullanımı, 2016

Abstract


Özet

http://scholar.google.com/scholar?cluster=8640156554467201860&hl=en&oi=scholarr

General Publication Etkileşimli Çoklu Ortam Ürünlerinde Grafik Tasarım Sorunları ve Bir Tasarım Önerisi, 2016

Abstract


Özet

Etkileşimli Çoklu Ortam Ürünlerinde Grafik Tasarım Sorunları ve Bir Tasarım Önerisi

Original Article Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Volume *, Issue -, 2002, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Grafik Tasarım - Stencil Graffiti

Original Article Grafik Tasarım Dergisi, Volume *, Issue -, 2014, Pages -

Abstract

-


Özet

-

ANALYSIS OF CYPRUS CYLINDER SEALS AND REFLECTIONS ON PRINT MAKING ART

Original Article ciencia-e-tecnica, Volume 32, Issue 8, 2017, Pages 400-433

Abstract

This study examines cylinder seals which have archaeological value on the Isle of Cyprus Cylinder seals are studied as visual objects used by the people who lived and became dominant on Cyprus. The characteristics of motives, figures, scripts, decorations and designs on the cylinder seals have been studied. This study sets out to identify high-level printing techniques and media used in seal production. Cylinder seals are analysed as means of visual design within the scope of cultural identity and historical development of Cyprus. As part of the studies various cylinder seals are produced in a range of sizes to investigate the inventiveness of the seal being used as a figure itself. Cylinder seals are produced by using different methods alongside existing archaeological figures and symbols. These processes along with the figures and decorations are used to produce and bring to life the surface painted tablets.


Özet

-

Doğal ve Yapay Işığın Mekansal İmaj Yaratımına Etkileri

Original Article Yakın Mimarlık Dergisi, Volume 1, Issue 1, 2017, Pages 42-56

Abstract

-


Özet

Günümüz mimarisinde “mekânsal imaj” yeni gelişmekte olan bir kavramdır ve büyük kentlerin karmaşasında önemli bir sorunu çözmeye çalışmaktadır; kalabalıklar içinde kaybolmak.Mekanlarda yaratılacak güçlü imajlar; mekanların daha kolay algılanmasına, kavranmasına ve benzerlerinden ayırt edilmesine yardımcı olur. Dolayısıyla, bulunduğu yeri daha iyi tanıyan ve benimseyen kullanıcı, mekana karşı pozitif duygular besleyecek ve bu da mekandaki davranışlarını olumlu etkileyecektir. Işık, mimarlık tarihi boyunca önemli bir tasarım unsuru olmuştur. Teknolojideki ilerlemeler sayesinde doğal ışığın yanı sıra yapay ışık kullanılarak mekanda arzu edilen imajlar, çok güçlü ve etkili ifadelerle yaratılabilmektedir. Bu makalede mekânsal imaj kavramının önemi üzerinden, ışığın mekânsal imaja ve dolayısıyla kullanıcılara katkıları örneklerle araştırılmıştır. Doğal ve yapay ışığın ayrı ayrı mekana etkileri, mekana kazandırdıkları incelenmiştir. Araştırma sonunda,mekanın işlevine ve kimliğine uygun aydınlatmanın mekandaki anlam ve ifadeyi nasıl güçlendirdiği, dolayısıyla kullanıcı davranışlarına nasıl etki edebildiği anlaşılmıştır.

The Use of Graphic Design in Interior Spaces with the Effect of Maths

Original Article EURASIA J. Math., , Volume 14(1), Issue Sci Tech. Ed 2018, 2018, Pages 383–395

Abstract

In this study, interior spaces in which graphic design is used and seen are classified and sampled based on the idea that indoor places may reflect the individual and/or the general population. Additionally, in this study graphic design analysis of indoor places (photographic, illustrative and typographic) is investigated and advices are given. The aim is to emphasize the importance of the role of graphic design applications, which have an expressionist composition, in the gaining of functional and visual comfort and perception of the unseen aspects of ordinary places. From the impression gained during research, it is seen that graphic design has an effective role on the specification and the identification of the items in the place. It is observed that by means of the different experience and approach of graphic designers, ordinary places transform into places which carry a message or touch on a criticism. Furthermore, it is discussed that the effect of an indoor place graphic is related to the relationship of that graphic with the place itself. Especially, it is mentioned that the architects or interior architects who design the place should be in a good relationship with the graphic designer. In conclusion a place, which is a product of architecture, carries an aestetical and conceptual message with the graphic design; this concept leads to the discipline that can be named as interior graphics or environmental graphic design.


Özet

Graphic Design Applications for Spatial Imagery and Examples from a Nursery School

Original Article EURASIA J. Math., Volume 14(1), Issue Sci Tech. Ed 2018, 2018, Pages 383–395

Abstract

In this study, from the point of the significance of “ spatial imagery” in spaces, the contributions of graphic design to space were explored. Also, the importance and effect of illustrative, photographic, typographic and pictographic studies on the spatial imagery have been evaluated on the basis of examples. The observations obtained during the research showed that illustrations, photographs, typographies and pictograms, which have highly expressive language, have turned the space into a conceptual medium while presenting design solutions in accordance with the function and identity of the space in the creation of the spatial image and also positively influenced and directed the human behavior in the space. Graphic design solutions were shown with examples of architectural elements that create awareness of the space, perceive it and create permanent images in mind. The issue was supported by comparing the images before and after graphic analysis of sample spaces in this research. As a result, it was understood that the spatial images created by illustrative, photographic, typographic and pictographic analyzes, which are the subdisciplines of graphic design, were transformed into an environment where they can communicate with the users of the space that is an architectural product, and express themselves correctly.


Özet

Currrent Teaching

  • 2019 YAZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Teaching History

  • 2017 BAHAR

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2016 GÜZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2017 GÜZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2016 YAZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2017 YAZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2018 GÜZ

    DEPARTMENT PROJECT

    -

  • 2018 BAHAR

    DRAWING TECHNICS II

    --

  • 2014 BAHAR

    DRAWING 1

    --

  • 2015 GÜZ

    DRAWING 1

    --

  • 2014 BAHAR

    DRAWING 2

    --

  • 2015 BAHAR

    DRAWING 2

    --

  • 2019 GÜZ

    GRAPHIC DESIGN I

    --

  • 2015 GÜZ

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 1

    --

  • 2016 GÜZ

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 1

    --

  • 2017 GÜZ

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 1

    --

  • 2018 GÜZ

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 1

    --

  • 2014 BAHAR

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 2

    --

  • 2015 BAHAR

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 2

    --

  • 2017 BAHAR

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 2

    --

  • 2018 BAHAR

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 2

    -

  • 2019 BAHAR

    GRAPHIC DESIGN & APPLICATION 2

    -

  • 2016 BAHAR

    PRINTING AND PRESS PREPERATION

    --

  • 2014 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2015 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2017 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2017 GÜZ

    THESIS

    -

  • 2017 BAHAR

    PROJECT

    --

  • 2018 BAHAR

    PROJECT

    --

  • 2019 BAHAR

    PROJECT

    --

  • 2014 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2015 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2016 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2017 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2018 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2019 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2015 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2016 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2017 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2018 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2019 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2017 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2018 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2019 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2015 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2016 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2017 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2018 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2019 GÜZ

    ANALYSIS OF ADVERTISEMENT

    Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

  • 2016 GÜZ

    SEMINAR 1

    --

  • 2017 GÜZ

    SEMINAR 1

    --

  • 2014 BAHAR

    SEMINAR 2

    --

  • 2015 BAHAR

    SEMINAR 2

    --

  • 2016 BAHAR

    SEMINAR 2

    --

  • 2017 BAHAR

    SEMINAR 2

    --

  • 2015 GÜZ

    SEMINAR 2

    --

  • 2018 GÜZ

    CERAMICS 1

    ----

  • 2017 GÜZ

    PRESENTATION TECHNIQUES

    Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğre

  • 2018 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2018 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2019 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2019 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2014 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2015 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2016 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2017 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2015 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2016 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2017 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2018 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2018 GÜZ

    TECHNICAL APPLICATION 1

    --

At My Office

425