Dekan Yardımcısı
Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
30 Ekim 1972 yılında Ankara’da doğdu. 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde lisans programını tamamladı. Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak akademik hayatına başladı. Yüksek lisans (Etkileşimli Çokluortam Ürünlerinde Grafik Tasarım Sorunları) ve Sanatta Yeterlik (Grafik Tasarımın İçmekan Yüzeylerde Kullanımı) çalışmalarını Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamladı. Üniversite güdümlü araştırma projelerinde görev aldı. Yurtiçinde ve yurtdışında birçok karma sergiye katıldı. Lefkoşa’da ilk kişisel sergisini, Girne’de 2. Kişisel sergisini açtı. Çeşitli sanatsal yarışmalarda jüri üyeliğinde bulundu. Bir çok sanatsal ve akademik etkinliklerin düzenlenmelerinde aktif rol aldı. Davetli sanatçı olarak ulusal ve uluslararası sanatsal atölye (workshop) çalışmaları gerçekleştirdi. Sanatsal çalışmaları resmi koleksiyonlarda yer aldı. 2006 yılından itibaren akademik çalışmalarına Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nde devam eden Yrd.Doç.Dr. Erdoğan Ergün, 2012 yılından bu yana Grafik Tasarım Bölüm Başkanlığı ve dekan yardımcılığı görevini yürütmektedir. 2018 yılında aynı üniversiteden doçent ünvanı almıştır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü
Hacettepe Üniversitesi, Grafik Bölümü
Akdeniz Üniversitesi, Grafik Bölümü
Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Bölümü
Hacettepe Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Bölümü
Hacettepe Üniversitesi
Grafik Bölümü
Hacettepe Üniversitesi
Along with the academic studies carried out at the Near East University, social and cultural facilities are regarded as an important part of university life. The Near East University places importance on museum facilities in order to attract attention of our people and of all humanity in global terms. The most enviable example of such facilities carried out by the Near East University is the NEU Museum of Classical and Sports Cars that was established in 2007. There are over 140 vehicles is on display for students and public. The oldest vehicle of the museum is a Model 1899 Crest Mobile. This is the only sample of its brand in the world. The NEU Muesum of Classical and Sports Cars is the first and only museum of its kind in North Cyprus.
http://akademiada.blogspot.com.tr
http://issuu.com/gokhanokur/docs/denktas_exlibris_yarismasi/7 EXLIBRIS RAUF RAIF DENKTAS The Faculty of Fine Arts and Design of Near East University have organized an international exlibris competition open to all artists and designers. The competition has been organised in honour of the Founding President of the Turkish Republic of Northern Cyprus, His Excellency Rauf Denktaş. H.E. Rauf Denktaş, the legendary political leader and founder of the Turkish Republic of Northern Cyprus is known for his passion for photography.
-
-
-
-
-
This study examines cylinder seals which have archaeological value on the Isle of Cyprus Cylinder seals are studied as visual objects used by the people who lived and became dominant on Cyprus. The characteristics of motives, figures, scripts, decorations and designs on the cylinder seals have been studied. This study sets out to identify high-level printing techniques and media used in seal production. Cylinder seals are analysed as means of visual design within the scope of cultural identity and historical development of Cyprus. As part of the studies various cylinder seals are produced in a range of sizes to investigate the inventiveness of the seal being used as a figure itself. Cylinder seals are produced by using different methods alongside existing archaeological figures and symbols. These processes along with the figures and decorations are used to produce and bring to life the surface painted tablets.
-
-
Günümüz mimarisinde “mekânsal imaj” yeni gelişmekte olan bir kavramdır ve büyük kentlerin karmaşasında önemli bir sorunu çözmeye çalışmaktadır; kalabalıklar içinde kaybolmak.Mekanlarda yaratılacak güçlü imajlar; mekanların daha kolay algılanmasına, kavranmasına ve benzerlerinden ayırt edilmesine yardımcı olur. Dolayısıyla, bulunduğu yeri daha iyi tanıyan ve benimseyen kullanıcı, mekana karşı pozitif duygular besleyecek ve bu da mekandaki davranışlarını olumlu etkileyecektir. Işık, mimarlık tarihi boyunca önemli bir tasarım unsuru olmuştur. Teknolojideki ilerlemeler sayesinde doğal ışığın yanı sıra yapay ışık kullanılarak mekanda arzu edilen imajlar, çok güçlü ve etkili ifadelerle yaratılabilmektedir. Bu makalede mekânsal imaj kavramının önemi üzerinden, ışığın mekânsal imaja ve dolayısıyla kullanıcılara katkıları örneklerle araştırılmıştır. Doğal ve yapay ışığın ayrı ayrı mekana etkileri, mekana kazandırdıkları incelenmiştir. Araştırma sonunda,mekanın işlevine ve kimliğine uygun aydınlatmanın mekandaki anlam ve ifadeyi nasıl güçlendirdiği, dolayısıyla kullanıcı davranışlarına nasıl etki edebildiği anlaşılmıştır.
In this study, interior spaces in which graphic design is used and seen are classified and sampled based on the idea that indoor places may reflect the individual and/or the general population. Additionally, in this study graphic design analysis of indoor places (photographic, illustrative and typographic) is investigated and advices are given. The aim is to emphasize the importance of the role of graphic design applications, which have an expressionist composition, in the gaining of functional and visual comfort and perception of the unseen aspects of ordinary places. From the impression gained during research, it is seen that graphic design has an effective role on the specification and the identification of the items in the place. It is observed that by means of the different experience and approach of graphic designers, ordinary places transform into places which carry a message or touch on a criticism. Furthermore, it is discussed that the effect of an indoor place graphic is related to the relationship of that graphic with the place itself. Especially, it is mentioned that the architects or interior architects who design the place should be in a good relationship with the graphic designer. In conclusion a place, which is a product of architecture, carries an aestetical and conceptual message with the graphic design; this concept leads to the discipline that can be named as interior graphics or environmental graphic design.
In this study, from the point of the significance of “ spatial imagery” in spaces, the contributions of graphic design to space were explored. Also, the importance and effect of illustrative, photographic, typographic and pictographic studies on the spatial imagery have been evaluated on the basis of examples. The observations obtained during the research showed that illustrations, photographs, typographies and pictograms, which have highly expressive language, have turned the space into a conceptual medium while presenting design solutions in accordance with the function and identity of the space in the creation of the spatial image and also positively influenced and directed the human behavior in the space. Graphic design solutions were shown with examples of architectural elements that create awareness of the space, perceive it and create permanent images in mind. The issue was supported by comparing the images before and after graphic analysis of sample spaces in this research. As a result, it was understood that the spatial images created by illustrative, photographic, typographic and pictographic analyzes, which are the subdisciplines of graphic design, were transformed into an environment where they can communicate with the users of the space that is an architectural product, and express themselves correctly.
-
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
-
-
-
-
-
-
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
-
-
--
-
-
-
-
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek
Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek
Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek
Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek
Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
--
--
--
--
--
--
--
----
Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğre
-
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
-
www. erdogan.ergun.com / www.instagram.com/erdogan.ergun / www.facebook.com/erdgn.ergn.dsgn
425