Work Experience

  • Todate 2012

    Doçent

    Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım

  • 2012 2006

    Yardımcı Doçent

    Yakın Doğu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım

  • 2006 1994

    Yardımcı Doçent

    Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü

  • 1994 1987

    Öğretim Görevlisi

    Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Bölümü, Grafik Anasanat Dalı

  • 1987 1985

    Araştırma Görevlisi

    Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Bölümü, Grafik Anasanat Dalı

Education & Training

  • Ph.D. 1992

    Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü

    Hacettepe Üniversitesi

  • Master1986

    Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü

    Hacettepe Üniversitesi

  • Bachelor1984

    Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü

    Gazi Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

  • 2005
    FISAE, 1. Uluslararası CGD Exlibris Yarışması, Mansiyon, Belçika.
    image
  • 1993
    T.C. Orman Bakanlığı Amblem Yarışması, Mansiyon, Türkiye.
    image
  • 2001
    Uluslararası Jose Martin 150, Exlibris Yarışması, Üçüncülük, Arjantin.
    image
  • 2006
    FISAE, 2. Uluslararası CGD Exlibris Yarışması, Mansiyon, Belçika.
    image

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

General Publication Biçimcilike Eleştirel Bir Yaklaşım, 2016

Abstract


Özet

http://dergipark.ulakbim.gov.tr/akdenizsanat/article/view/1103000738

General Publication Toplumsal Unsurların Tasarım Sürecine Etkileri, 2016

Abstract


Özet

General Publication Görsel Bildirişim Sistemlerinin Turizm Alanındaki Gerekliliği, 2016

Abstract


Özet

General Publication Ä°letiÅŸim Olgusu Ãœzerine, 2016

Abstract


Özet

General Publication Kültür ve Grafik Sanatı, 2016

Abstract


Özet

General Publication Nerede Bu Medya, Nerede Bu Sanat Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, “Medyada Sanat ve Estetik Sempozyumu”, 2007, 2016

Abstract


Özet

Biçimcilike Eleştirel Bir Yaklaşım

Original Article Sanat Yazıları, Volume *, Issue -, 1988, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Biçimcilike Eleştirel Bir Yaklaşım

Original Article Sanat Yazıları, Volume *, Issue -, 1988, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Görsel Bildirişim Sistemlerinin Turizm Alanındaki Gerekliliği

Original Article Sanat Yazıları, Volume *, Issue -, 1989, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Görsel Bildirişim Sistemlerinin Turizm Alanındaki Gerekliliği

Original Article Sanat Yazıları, Volume *, Issue -, 1989, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Kültür ve Grafik Sanatı

Original Article 4. Ulusal Sanat Sempozyumu, Kültürün Gelişiminde Sanatın Öncülüğü, Volume *, Issue -, 1994, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Kültür ve Grafik Sanatı

Original Article 4. Ulusal Sanat Sempozyumu, Kültürün Gelişiminde Sanatın Öncülüğü, Volume *, Issue -, 1994, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Nerede Bu Medya, Nerede Bu Sanat Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, “Medyada Sanat ve Estetik Sempozyumu”

Original Article Defne Kültür Sanat Dergisi, Volume *, Issue -, 2008, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Nerede Bu Medya, Nerede Bu Sanat Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, “Medyada Sanat ve Estetik Sempozyumu”

Original Article Defne Kültür Sanat Dergisi, Volume *, Issue -, 2008, Pages -

Abstract

-


Özet

-

İletişim Olgusu Üzerine

Original Article Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 1. Uluslararası Sanat Araştırmaları Sempozyumu, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

İletişim Olgusu Üzerine

Original Article Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 1. Uluslararası Sanat Araştırmaları Sempozyumu, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Toplumsal Unsurların Tasarım Sürecine Etkileri

Original Article AKDENIZ SANAT DERGİSİ, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Toplumsal Unsurların Tasarım Sürecine Etkileri

Original Article AKDENIZ SANAT DERGİSİ, Volume *, Issue -, 2015, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Postmodern Dönemde Venüs'ün Sanat Objesi Olarak Kullanımı

Original Article Sanat Yazıları, Volume 2015, Issue 33, 2015, Pages 239-254

Abstract

When looked at the history of art, it is observed that Venus the goddess of love and beauty, has an important role in pushing the boundaries of society, and imposing female nakedness. Venus first emerged as a subject during the period of Antiquity. Afterwards, she continued to exist in history of art as a leading mythological character by exceeding any kind of threshold regarding female nudity. In the postmodern era, it is observed that the Venus interpretations bring about some queries different from its historical illustrations and pursuant to the period contribute to the artist’s individual search. In the scope of this study Venus, which was attributed different meanings to, was examined as an art object by the artists’s approach in the postmodern era.


Özet

Sanat tarihine göz attığımızda aşk ve güzellik tanrıçası Venüs’ün toplum sınırlarını zorlamak ve kadın çıplaklığını kabul ettirmek açısından önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Venüs ilk kez Antik dönemin konusu olarak ortaya çıkmış, sonrasında ise kadın çıplaklığı ile ilgili her türlü eşiğin aşılmasında öncülük eden bir mitolojik karakter olarak sanat tarihinde varlığını sürdürmeye devam etmiştir. Postmodern dönemde Venüs yorumlamalarının tarihteki örneklerinden farklı olarak bazı sorgulamaları beraberinde getirdiği ve döneme uygun olarak sanatçının bireysel arayışına da katkıda bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışma kapsamında, üzerine yeni anlamlar yüklenmeye başlanan Venüs’ün sanat objesi olarak postmodern dönemde sanatçılar tarafından ele alınış biçimi irdenmiştir.

Visualisation of Written Culture with Digital Collage and Woman Representation: Visualisation of Woman Figure in the Mountain and Sea Themed Turkish Cypriot Legends

Original Article Mediterranean Journal of Social Sciences, Volume 8, Issue 3, 2017, Pages 40-49

Abstract

This study aimed to visualise the written versions of legends, which can transform the intangible culture as one of the significant parts of culture covering human facts and some habits like art, customs, traditions, into the tangible culture which is the other part of culture, through certain theme/s. Within this perspective, the study aimed to transform the women and discursive representation styles given in the Turkish Cypriot legends into visual representation in addition to creating an absolute language through the use of homogenous indicators. The study discussed the woman described with the ‘passive’, ‘oppressed’, ‘victim’ and ‘sinful’ features, in brief her marginalisation with the patriarchal legend structure through the use of semiotics. For the visualisation of legends, regardless the positive or negative consequence of woman, the ‘torn paper –collage with its popular name – texture was used to create a common language and the emotions to be reflected were symbolised with various colours. The content references of colours were taken into account; for instance, purple was used in the images that woman was downtrodden and blue in the images with the dominant male hegemony. Since the themes covered generally referred to the ‘mother nature’, the woman figures were illustrated as naked delivering the woman in her purest, simplest and most natural self without the social status indicators symbolised by the clothes. The main scene and woman figures, mountain and sea motifs in the selected legends were re-fictionalised in the digital environment and finalised with the illustration. As the effectiveness of pictorial elements in teaching and facilitating to remember the legends, as a cultural element within the main scope of this study is known, the legends were illustrated through the digital collage method. Therefore, the contribution was aimed to be reflected on the permanence and popularity of legends as a cultural product and verbal asset with the benefits of visual and artistic language.


Özet

Currrent Teaching

  • 2019 YAZ

    ADVERTISING AND COPYRITING

    --

Teaching History

  • 2015 GÜZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS & ETHICS

    -

  • 2017 GÜZ

    DRAWING 1

    --

  • 2018 GÜZ

    DRAWING 1

    --

  • 2017 BAHAR

    DRAWING 2

    --

  • 2018 BAHAR

    DRAWING 2

    --

  • 2019 BAHAR

    DRAWING 2

    --

  • 2019 GÜZ

    DRAWING I

  • 2019 GÜZ

    DRAWING I

    --

  • 2016 GÜZ

    DRAWING- III

  • 2016 GÜZ

    DRAWING -V

  • 2016 BAHAR

    DRAWING VI

    --

  • 2017 GÜZ

    SCULPTURE 1

    --

  • 2017 GÜZ

    SCULPTURE & APPLICATION 1

    --

  • 2014 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2015 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2016 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2016 GÜZ

    THESIS

    -

  • 2014 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2015 BAHAR

    PROJECT II

    --

  • 2015 GÜZ

    PROJECT I

    Sanat ve tasarım alanında çağdaş düşünceyi ve üretimi geliştirmek

  • 2019 BAHAR

    ADVERTISING AND COPYRITING

    --

  • 2015 BAHAR

    PAINTING & APPLICATION 2

    -

  • 2014 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2015 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2016 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2017 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2018 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2019 BAHAR

    ART CRITISIM

    --

  • 2019 BAHAR

    CASES OF ART AND DESIGN

    --

  • 2019 GÜZ

    CASES OF ART AND DESIGN

    --

  • 2016 GÜZ

    CASES OF ARTS & DESIGN 1

    --

  • 2017 GÜZ

    CASES OF ARTS & DESIGN 1

    --

  • 2018 GÜZ

    CASES OF ARTS & DESIGN 1

    --

  • 2014 BAHAR

    CASES OF ARTS & DESIGN 2

    --

  • 2015 BAHAR

    CASES OF ARTS & DESIGN 2

    --

  • 2017 BAHAR

    CASES OF ARTS & DESIGN 2

    --

  • 2018 BAHAR

    CASES OF ARTS & DESIGN 2

    --

  • 2017 GÜZ

    CASES OF ARTS & DESIGN 2

    --

  • 2014 BAHAR

    SEMIOTICS

    --

  • 2015 BAHAR

    SEMIOTICS

    --

  • 2016 BAHAR

    SEMIOTICS

    --

  • 2017 BAHAR

    SEMIOTICS

    --

  • 2019 BAHAR

    SEMIOTICS

    --

  • 2015 GÜZ

    TEKNOLOJI VE MALZEME

  • 2015 GÜZ

    TECHNOLOGY & MATERIAL

    --

  • 2016 GÜZ

    TECHNOLOGY & MATERIAL

    --

  • 2017 GÜZ

    TECHNOLOGY & MATERIAL

    --

  • 2018 GÜZ

    TECHNOLOGY & MATERIAL

    --

  • 2019 GÜZ

    TECHNOLOGY AND MATERIALS

    --

  • 2018 BAHAR

    THESIS

    -

  • 2018 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2019 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2019 GÜZ

    THESIS

    -

  • 2019 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2014 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2015 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2016 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2017 BAHAR

    THESIS

    --

  • 2015 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2016 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2017 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2018 GÜZ

    THESIS

    --

  • 2019 BAHAR

    EXAMINING IN WRITING AND VISUAL CULTURE

    -

  • 2018 GÜZ

    NEW MEDIA 1

    HEPSİ

  • 2017 BAHAR

    NEW MEDIA 2

    hepsi

At My Office