Uz. Emine Koşucu
Yakın Doğu Üniversitesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü
Emine Koşucu 1990 yılında Girne’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kıbrıs’ta tamamladı. 2011 yılında Yakın Doğu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde lisans eğitimini tamamlayarak mezun oldu. ABRSM piyano eğitimine devam ederek grade 7 ye hazırlanmaktadır. 2011-1012 yılları arasında Tırtıl Oyun İle Eğitim Merkezinde Okul Öncesi Öğretmeni olarak görevde bulundu.2012 yılında Ankara Üniversitesi İlköğretim Anabilim Dalı Eğitimde Yaratıcı Drama Tezli yüksek lisans programına başladı, tez yazım aşamasında olup bu alandaki çalışmalarına devam etmektedir. Tez konusu “ Çocukta Oyun Gelişimi Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi”dir. 2013 yılında Ankara’nın Altındağ ilçesine bağlı Yukarı Peçenek İlköğretim Okulu’nda birleştirilmiş sınıflarda eğitim ve okulun eğitim ve öğretime uygunluğu üzerine yapılan araştırma da görev almıştır.2010-2015 tarihleri arasında Ankara Özel Doğaç Çağdaş Drama Derneği Yaratıcı Drama Liderliği/Eğitmenliği programı aşamalarını tamamlamıştır. Proje aşamasında olan bir lider adayıdır. Proje konusu “Sanat Eleştiri Kuramlarının Drama Yöntemi İle İşlenmesinin Çok Boyutlu Düşünmeye Etkisi”dir. 2014 yılında 23. Uluslar arası Eğitimde Yaratıcı Drama Kadın Olmak Kongresinin açılışını piyanist olarak gerçekleştirmiştir. Kongre boyunca çeşitli görevler alarak Prof. Dr. Anna Lena Ostern’in tercümanlığını ve uzman adayı olarak atölye sorumluluğu görevini yerine getirmiştir. 2014-2015 ve 2015-2015 Yakın Doğu Üniversitesinde Çocukta Oyun Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimde Drama lisans derslerini Yaratıcı Drama yöntemi ile yürütmektedir.
Yakın Doğu Üniversitesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü
Tırtıl Oyun ile Eğitim Merkezi, Okul Öncesi Öğretmeni ve Drama Eğitimeni
-
-
Yaratıcı Drama
Ankara Üniversitesi
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi
-
-
0-3 Yaşta gelişimin nasıl bir sıra izlediğini bilir. 0-36 ay çocuklar için okulöncesi eğitim programını bilir, 0-36 ay çocuklar için okulöncesi Görsel Sanat Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocuklarda Matematik Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocuklarda Türkçe Dil Gelişimi ve Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocuklarda Gelişimsel Özellikler ve Fen Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocuklarının Hareket Gelişimi ve Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocuklarının Oyunla Gelişimi ve Eğitimini bilir, 0-3 Yaş Çocukların Müziksel Gelişimi ve Eğitimini bilir, 0-3 Yaşta Beslenme ve beslenme eğitimini bilir, 0-3 Yaşta Anadil ve yabancı dil edinimini bilir, 0-3 Yaşta aile eğitimi ve rehberlik edilmesini bilir ve ona göre davranabilir, 0-3 Yaşta Özel gereksinimli Çocuklar ve eğitimini bilir ve uygulayabilir.
-
.
.
-
-
-
-
-
-
--
--
--
--
• Yaratıcı drama kavramının tanımını bilir. • Yaratıcı drama tekniklerini bilir. • Yaratıcı drama aşamalarını bilir. • 21. Yüzyıl Bireyinin sahip olması gereken becerileri bilir. • 21. Yüzyıl Öğrenen Becerilerini geliştirmede yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanabilir. • 21. Yüzyıl Öğrenen Becerilerini geliştirmede yaratıcı drama ders planı hazırlayabilir.
•Yaratıcı drama kavramının tanımını bilir. •Yaratıcı drama tekniklerini bilir. • Yaratıcı drama aşamalarını bilir. •21. Yüzyıl Bireyinin sahip olması gereken becerileri bilir. •21. Yüzyıl Öğrenen Becerilerini geliştirmede yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanabilir. •21. Yüzyıl Öğrenen Becerilerini geliştirmede yaratıcı drama ders planı hazırlayabilir.
Çalışmayı seçtiği yaş grubuna uygulamak
-
-
-
Dramatik etkinlik hazırlama sunma , sunum için gerekli araç-gereç hazırlama
Dramatik etkinlik hazırlama sunma , sunum için gerekli araç-gereç hazırlama
Dramatik etkinlik hazırlama sunma , sunum için gerekli araç-gereç hazırlama
Dramatik etkinlik hazırlama sunma , sunum için gerekli araç-gereç hazırlama
.
Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanabilme
.
.
.
.
.
-
kosucuemn@hotmail.com