Uzman
Yakın Doğu Üniversitesi, Resim-İş Öğretmenliği ve Çocuk Gelişimi Bölümü
Öğretim görevlisi Didem İşlek 1986 yıılında Güzelyurt’da doğdu. 2003 yılında Kurtuluş Lisesi’nden mezun oldu.Aynı yıl Ankara Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde lisans eğitimi almaya başladı. Ankara Üniversites Sanat Tarihi Bölümünden bölüm birincisi olarak mezun olduktan sonra, Yakın Doğu Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümünde yüksek lisans eğitimine devam etti. Küzey Kıbırıs Ortaöğretim Kurumlarındaki Sanat Tarihi ve Plastik Sanatlar Derslerinin Nicel Durum Analizini ortaya koyduğu yüksek lisans tezi bu bölümde Sanat Eğitimi Derslerinin Değerlendirilmesine ilişkin olarak yapılan ilk çalışmadır. Yakın Doğu Üniversitesinde 2009 yılında mezun olduktan sonra, ikinci yüksek lisansını aynı üniversitenin Eğitim fakültesinde Pedagojik Formasyon bölümünde tamamladı. 2010 yılından beri Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Resim İş Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde yarı zamanlı olarak öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Ayrıca 2012 yılından itibaren Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalından doktora eğitimini yapmaya başlamıştır. Uz. Didem İşlek’in araştırma konuları arasında sanat eğitimi, eğitim programları, kaliteli eğitim, sınıf dışı eğitim ve yaparak yaşayarak öğrenme yaklaşımını içermektedir.
Yakın Doğu Üniversitesi, Resim-İş Öğretmenliği ve Çocuk Gelişimi Bölümü
Eğitim Programları
Yakın Doğu Üniversitesi
Resim İş Öğretmenliği
Yakın Doğu Üniversitesi
Sanat Tarihi
Ankara Üniversitesi
The purpose of this research is to evaluate the condition analysis of the art history and plastic art lessons in North Cyprus Turkish Republic secondary schools. In this research, the lesson programmes of secondary schools were examined. As a result of this research, it was clear that the importance given to art history and plastic art lessons was not enough. It was also seen that the art lesson hours are limited. Besides this, it was detected that these lessons are only elective.
Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin Orta Eğitim Kurumlarındaki sanat tarihi ve plastik sanatlar alanındaki derslerin nicel durum analizini tespit etmektir. Araştırmada Orta Eğitim Kurumlarının ders programları incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin orta eğitim kurumlarındaki sanat tarihi derslerine ve plastik sanatlar alanındaki derslere verilen önemin yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Sanat içerikli derslerin ders saatlerinin sınırlı düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu derslerin ders programlarında seçmeli ders statüsünde olduğu da saptanmıştır.
Teacher training systems and teacher qualifications have a large impact on educating future generations that will continue the social life of a community. In recent years, the problems with teachers qualification levels made a lot of countries re-question its teacher training systems and so start reconstructing them to promote social harmony, teaching fulfilment and national development. This is where Turkey, caught attention by making studies for reconstruction to solve the problems with its teacher training systems. At this study, first of all, the teacher training systems during 1998 -2012 periods were analysed and the changes that happened at that period were evaluated. In Turkey, as a result of this evaluation, it has been clear that the problems with the teacher training systems still continue, the increase in the rate of teachers could not be prevented and permanent solutions to the problems could not be found. The study was completed, by only making some recommendations in order to solve the subject matter.
Öğretmen yetiştirme sistemleri ve öğretmen nitilelikleri, bir toplumun toplumsal yaşamının sürekliliğini sağlayacak gelecek nesillerin yetiştirilmesinde büyük bir etkiye sahiptir. Son yıllarda öğretmenlerin nitelik düzeylerinde yaşanan birtakım sorunlar, pek çok ülkeyi öğretmen yetiştirme sistemlerini yeniden sorgulamaya ve yeni yapılanma çalışmaları içerisine girmeye zorlamıştır. Bu noktada Türkiye, öğretmen yetiştirme sisteminde yaşanan sorunların çözümüne yönelik gerçekleştirmekte olduğu yapılanma çalışmaları ile dikkat çekmektedir. Bu araştırmada öncelikle 1998 -2012 yılları arasındaki dönem kapsamında Türkiye’nin öğretmen yetiştirme sistemlerinde gerçekleştirilen yapılanma çalışmaları irdelenmiş ve süreçte yaşanan değişimler değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda Türkiye’de geçmişten günümüze halen öğretmen yetiştirme sistemleri ile ilgili sorunların devam ettiği, öğretmen artışının önüne geçilemediği ve sorunlara yönelik olarak kalıcı çözümlerin üretilmediği de anlaşılmıştır. Hazırlanan çalışmada konunun çözümüne yönelik olarak bazı öneriler sunularak, çalışma tamamlanmıştır.
In this research, it was determined in which direction the studies in the area of art education have been progressed by analyzing the content of art education. The study is a documentary survey study. The study was limited to 109 articles which were analyzed after surveying the data base of Science Direct and Tyler -Francis. As the result of this analysis, it was determined that the most of the art education studies were done in the year 2012. It was also determined that student groups were preferred as the sample groups in these studies. It was also found out that the studies were mostly quantitative and document scanning was mostly used as the data gathering technique. In the analyzed studies, it was also determined that survey method was mostly used as a model. Most of the studies in the area of art education in the surveyed databases were done in America.
Bu araştırmada, sanat eğitimi alanında gerçekleştirilen çalışmaların içerik analizi yapılarak, sanat eğitimine yönelik hazırlanan çalışmaların hangi yöne doğru ilerleme gösterdiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, belgesel tarama türünde bir çalışmadır. Araştırm, Science Direct ve Tyler -Francis veri tabanlarında taranan 109 adet makale ile sınırlandırılmış ve analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda, eleştirel düşünme çalışmalarının en fazla 2012 yılında gerçekleştirildiği saptanmıştır. Ayrıca bu çalışmalarda örneklem grubu olarak en çok öğrenci grubunun tercih edildiği de anlaşılmıştır. Yine çalışmaların daha çok nitel olarak gerçekleştirildiği ve veri toplama tekniği olarak da genelde belge taramanın uygulandığı saptanmıştır. Bununla birlikte analiz edilen çalışmalarda model olarak tarama modelinin ağırlıklı olarak kullanıldığı da tespit edilmiştir. Ayrıca taranan veri tabanlarında sanat eğitimi alanına yönelik çalışmaların daha çok Amerika’da gerçekleştirildiği de belirlenmiştir.
-
Hürsen, Ç. & Işlek, D. (2016). Art and craft teachers’ views regarding outdoor education approach along with identification of their training needs. International Journal of Educational Sciences, 15 (1), 1-13.
-
-
The current study aimed to evaluate the qualifications for the total quality implementations of teachers according to the views of high school students. The study was carried out with 94 students chosen randomly from the Near East College. The research finding showed that students considered the qualifications for the total quality implementations of their teachers sufficient. Besides, there was no meaningful difference found in the views of the students with a different gender as well as students at different age groups.
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin toplam kalite uygulamalarına yönelik niteliklerinin değerlendirilmesidir. Araştırma Yakın Doğu Koleji öğrencilerinden rasgele olarak seçilen 94 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan öğrencilerin öğretmenlerinin toplam kalite uygulamalarina yonelik niteliklerini genel olarak yeterli gördükleri ortaya cıkmıştır. Ayrıca farklı cinsiyete sahip olan öğrencilerin de öğretmenlerin toplam kalite uygulamalarına yönelik niteliklerine ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farkılık saptanmamıştır. Yine farklı yaş gruplarına sahip olan öğrencilerin yaşlarının da öğretmenlerin toplam kalite uygulamalarına yönelik niteliklerine ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı görülmüştür.
-
-
-
-
-
-
-
-
In this research, it was determined in which direction the studies in the area of art education have been progressed by analyzing the content of art education. The study is a documentary survey study. The study was limited to 109 articles which were analyzed after surveying the data base of Science Direct and Tyler -Francis. As the result of this analysis, it was determined that the most of the art education studies were done in the year 2012. It was also determined that student groups were preferred as the sample groups in these studies. It was also found out that the studies were mostly quantitative and document scanning was mostly used as the data gathering technique. In the analyzed studies, it was also determined that survey method was mostly used as a model. Most of the studies in the area of art education in the surveyed databases were done in America.
Bu araştırmada, eleştirel düşünmeye yönelik gerçekleştirilen çalışmaların içerik analizi yapılmış, böylelikle bu yöndeki çalışmaların hangi yöne doğru ilerleme gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma, belgesel tarama türünde bir çalışmadır. Araştırma EBSCO, Science Direct, Tyler -Francis ve Ulakbim veri tabanlarında taranan 141 adet makale ile sınırlandırılmış ve analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda, eleştirel düşünme çalışmalarının en fazla 2011 yılında gerçekleştirildiği saptanmıştır. Ayrıca örneklem grubu olarak en çok öğrenci grubunun bu çalışmalarda yer aldığı belirlenmiştir. Yine çalışmaların daha çok nicel olarak gerçekleştirildiği ve veri toplama aracı olarak da genelde ölçek uygulandığı saptanmıştır. Bununla birlikte analiz edilen çalışmalarda model olarak tarama modelinin ağırlıklı olarak kullanıldığı da tespit edilmiştir. Ayrıca taranan veri tabanlarında eleştirel düşünme yaklaşımına yönelik çalışmaların daha çok Türkiye’de gerçekleştirildiği de belirlenmiştir.
This research has been prepared to identify outdoor education needs of the art and craft teachers in Cyprus. It was conducted by applying mixed method merging qualitative and quantitative methods. The results show that the art and craft teachers assessed themselves to be lacking in terms of knowledge and skills related to the activities, especially post implementation in outdoor education approach and also regulating a teaching environment. In addition, results show that all art and craft teachers, who implemented this approach and those who did not have training needs on how to use this approach, have a training need. And also, there is a significant difference in the training needs of the teachers depending on their teaching levels, and with the teaching strategies, using methods and techniques, and post-implementation activity issues.According tothe interviews’ results, the teachers believe students will increase their knowledge about cultural anthropology via outdoor education.
Bu araştırma, resim-iş öğretmenlerinin okul dışı eğitim yaklaşımına yönelik eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma nitel ve nicel olmak üzere karma bir yöntem ile gerçekleştirilerek, resim iş öğretmenlerinin (n=140) bu yaklaşıma yönelik görüşleri ve eğitim ihtiyaçları analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, resim iş öğretmenlerinin okul dışı eğitim yaklaşımına ilişkin özellikle uygulama sonrası etkinliklerde kendilerini bilgi ve beceri açısından eksik olarak değerlendirdiklerini göstermiştir. Ayrıca, öğretmenler okul dışı eğitim yaklaşımına yönelik bir öğretim ortamı hazırlama konusunda da kendilerini yetersiz olarak değerlendirmektedir. Araştırmadan elde edilen bir diğer sonuç ise, bu yaklaşımı uygulayan resim iş öğretmenleri ile uygulamayan öğretmenlerin tümünün yaklaşımı kullanma konusunda eğitim ihtiyaçları olduğudur. Yine, öğretmenlerin görev yaptıkları öğretim kademeleri ile öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanma, ve uygulama sonrası etkinlikler konularına yönelik eğitim ihtiyaçlarında anlamlı bir farklılığın olduğu da belirlenmiştir. Bununla birlikte resim-iş öğretmenleri ile gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucu, öğretmenlerin okul dışı eğitim yaklaşımının resim iş derslerinde kullanılmasının son derece önemli olduğuna inandıkları da saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, yaklaşımın uygulanması durumunda öğrencilerin, yalnızca sanata ilişkin bilgi düzeylerinin değil kültürel antropoloji alanındaki bilgi düzeylerinin de artacağına inandıkları da tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda, öğretmenlerin bu yaklaşımı uygulama boyutunda çeşitli bilgi ve beceri eksiklikleri ile karşı karşıya kaldıkları da belirlenmiştir.
-
-
Müze eğitim uygulamaları ile ilgili farkındalık kazandırmak. Öğrencilerin müzelerden nasıl yararlanılabilecekleri ve öğrettiklerinin kalıcı olması için hangi yöntemle müze gezisi programı hazırlayacakları konusunda bilgilendirmek, araştırma yaptırtmak, kendi birikim ve yaratıcılıklarını da katarak özgün yararlanma programları yapabilecek konuma gelmeleri hedeflenmektedir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, antropoloji bilim dalının gelişimini derinlemesine incelemek ve toplum- kültür ilişkisini kavratabilmektir.
Bu dersin amacı, antropoloji bilim dalının gelişimini derinlemesine incelemek ve toplum- kültür ilişkisini kavratabilmektir.
Bu dersin amacı, antropoloji bilim dalının gelişimini derinlemesine incelemek ve toplum- kültür ilişkisini kavratabilmektir.
Romanesk, gotik, rönesans ve barok mimarisi ile resim sanatını inceleyebilmek, dönemlere ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • 19. Yy sonrası sanat akımları ile ilgili bilgi edinebilecektir.
Romanesk, gotik, rönesans ve barok mimarisi ile resim sanatını inceleyebilmek, dönemlere ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • 19. Yy sonrası sanat akımları ile ilgili bilgi edinebilecektir.
Romanesk, gotik, rönesans ve barok mimarisi ile resim sanatını inceleyebilmek, dönemlere ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • 19. Yy sonrası sanat akımları ile ilgili bilgi edinebilecektir.
dersle ilgili geçmiş ile günümüz arasında bağlantı kurma
Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları, gelişim süreçlerini,gelişim ilkelerini öğrenebilecektir. • Erken çocukluk dönemi ilgili eğitim programlarını ve doğum öncesi, yeni doğan ve çocuk gelişimi ile ilgili temel bilgileri kavrayabilecektir.
Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları, gelişim süreçlerini,gelişim ilkelerini öğrenebilecektir. • Erken çocukluk dönemi ilgili eğitim programlarını ve doğum öncesi, yeni doğan ve çocuk gelişimi ile ilgili temel bilgileri kavrayabilecektir.
Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları, gelişim süreçlerini,gelişim ilkelerini öğrenebilecektir. • Erken çocukluk dönemi ilgili eğitim programlarını ve doğum öncesi, yeni doğan ve çocuk gelişimi ile ilgili temel bilgileri kavrayabilecektir.
Bu dersin amacı, çoçuğun yaşlara göre sosyal, duygusal ve kişilik gelişimini, oyun gelişimini ve ahlak gelişimini incelemektir.
Bu dersin amacı, çoçuğun yaşlara göre sosyal, duygusal ve kişilik gelişimini, oyun gelişimini ve ahlak gelişimini incelemektir.
Bu dersin amacı, çoçuğun yaşlara göre sosyal, duygusal ve kişilik gelişimini, oyun gelişimini ve ahlak gelişimini incelemektir.
Bu dersin amacı, çoçuğun yaşlara göre sosyal, duygusal ve kişilik gelişimini, oyun gelişimini ve ahlak gelişimini incelemektir.
-
--
----
görsel sanatlarda eleştiri ve tasarım öğrenimi
kritik düşünme becersini geliştirmek
Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemlerinin ilişkisini kurmak; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını öğrenmek; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılmasını yapmak; Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasını sağlamak amaçlanmıştır.
.
...
-
Müzelerin öneminin, gerekliliğinin, işlevlerinin, çeşitlerinin bilinmesi ve müze-eğitim projelerini gerçekleştirebilme
Müze eğitim uygulamaları ile ilgili farkındalık kazandırmak. Öğrencilerin müzelerden nasıl yararlanılabilecekleri ve öğrettiklerinin kalıcı olması için hangi yöntemle müze gezisi programı hazırlayacakları konusunda bilgilendirmek, araştırma yaptırtmak, kendi birikim ve yaratıcılıklarını da katarak özgün yararlanma programları yapabilecek konuma gelmeleri hedeflenmektedir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Bu dersin amacı, okulöncesi öğrencilerine yönelik müze etkinliklerinin nasıl tasarlanabileceği konusunda uygulamalar geliştirebilmektir.
Müzelerde Eğitiminde kullanılan teknikler
-
-
-
.
YOK
-
--
......
...
...
---
Estetik duyarlılığı geliştirmek. Analiz becerisini geliştirmek.
Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanabilme
Bu dersin amacı, tarih öncesi çağlardan başlayarak antik döneme kadar olan sürecin sanatsal boyutunu incelemektir.
Bu dersin amacı, tarih öncesi çağlardan başlayarak antik döneme kadar olan sürecin sanatsal boyutunu incelemektir.
Bu dersin amacı, tarih öncesi çağlardan başlayarak antik döneme kadar olan sürecin sanatsal boyutunu incelemektir.
Kültürel antropolojinin önemini ortaya koymak
Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurar.
-
• İslamiyet Öncesi Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • İslamiyet ve Sonrası Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir.
• İslamiyet Öncesi Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • İslamiyet ve Sonrası Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir.
• İslamiyet Öncesi Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir. • İslamiyet ve Sonrası Türk Sanatını inceleyerek döneme ait eserleri ikonografik açıdan çözümlemesini yapabilecektir.
-