Work Experience

  • 2015 2010

    Öğretim Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Programları ve Öğretim

Education & Training

  • Ph.D. ..

    -

    -

  • Master2012

    Eğitim Programları ve Öğretim

    Near East University

  • Bachelor2010

    Business Management

    Sunderland University

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

Arts & Crafts Training Manual for Teachers

Book LAP Lambert Academic Publishing., Volume 1, Issue 1, 2014, Pages 1-100

Abstract

Without a doubt, one way of making art effective in many fields of life is to train qualified teacher candidates towards this direction. The process needed for the teacher candidate to obtain these qualities also require the necessary planning to be made and steps to be taken in this direction. Today dynamic education structure has passed through many recognisable stages before reaching its modern state. Education of educators, who play a great role in transforming the old into the new, is shaped by the goals determined with an eye towards various factors about innovations, especially in graduate degree programs. In preparation of programs goals are defined by factors line national needs, expectations, etc. Programs prepared while taking these factors into consideration in a consistent manner helps educator candidates to obtain the desired qualities and professional knowledge necessary in their field, thus facilitating achievement of goals. In this work educational needs of arts & crafts teachers are assessed in regard of professional knowledge, branch knowledge and liberal education, also taking modern education trends into account.


Özet

Sanatı hayatın birçok alanında etkin kılabilmenin yollarından biri, şüphesiz ki nitelikli öğretmen adaylarını bu yönde yetiştirmektir. Öğretmen adayının hedeflenen bu nitelikleri kazanma süreci de gerekli planlamanın yapılıp, bu yönde ilerlemesini gerektirmektedir. Günümüzde dinamik bir yapıya sahip olan eğitim, bugüne gelene dek, gözle görülebilecek aşamalardan geçmiştir. Eskinin yeniye dönüşmesinde büyük rol oynayan eğitimcilerin eğitimi ise, özellikle lisans programlarında hedeflerin yeniliklere yönelik çeşitli unsurları dikkate alıp hazırlanmasıyla şekil almaktadır. Programların hazırlanmasında ülke ihtiyaçları, beklentileri v.b. unsurlar hedeflenenlerin neler olduğunu meydana çıkarmaktadır. Bu unsurların tutarlı bir şekilde dikkate alınarak hazırlandığı programlar, eğitimci adaylarına öngörülen nitelikleri ve alanlarındaki gerekli mesleki bilgiyi edindirip böylesi hedeflere ulaşımı kolaylaştırabilmektedir.

Educational Needs Assessment of Art Teachers During Teaching Process

Original Article Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume *, Issue -, 2013, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Educational Needs Assessment of Art Teachers During Teaching Process

Original Article Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume *, Issue -, 2013, Pages -

Abstract

-


Özet

-

The Professional Development Needs of art Teachers in Five Specific Areas

Original Article Cypriot Journal of Educational Sciences, Volume *, Issue -, 2013, Pages -

Abstract

-


Özet

-

The Professional Development Needs of art Teachers in Five Specific Areas

Original Article Cypriot Journal of Educational Sciences, Volume *, Issue -, 2013, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Assessment of the Studies on Problem based Learning Studies through the Content Analysis

Original Article Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume *, Issue -, 2014, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Assessment of the Studies on Problem based Learning Studies through the Content Analysis

Original Article Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume *, Issue -, 2014, Pages -

Abstract

-


Özet

-

Currrent Teaching

Teaching History

  • 2015 GÜZ

    EXPERIENCING SCHOOL

  • 2015 BAHAR

    Economics

    ---

  • 2015 GÜZ

    EXPERIENCING SCHOOL

  • 2015 BAHAR

    DEVELOPMENT AND LEARNING

    .

  • 2016 GÜZ

    TEACHING PRATICE

    Öğretmen adaylarının; meslekte gerek duyacakları yeterlikleri oluşturmak, Çeşitli öğrenci profillerine uyarlayabilecekleri öğretim tekniklerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak, Etkili bir okul ortamına katkı sağlayabilecek bir anlayış ve tutum geliştirmelerine katkı koymak.

  • 2016 GÜZ

    PUBLIC SERVICE

  • 2014 BAHAR

    Economics

    ---

  • 2016 BAHAR

    BUSINESS ADMINISTRATION

    -

  • 2014 YAZ

    EVALUATION OF CURRICULUM

  • 2015 BAHAR

    DEVELOPMENT AND LEARNING

  • 2015 BAHAR

    BUSINESS MANAGEMENT

    ---------

  • 2014 BAHAR

    HISTORY OF TURJISH EDUCATION INFORMATION TECHNOLOGY IN EDUC. EDUCATIONAL WEB PAGE DESIGN EFFECTIVE PRESENTATION SKILLS

  • 2016 GÜZ

    SCIENTIFIC RESEARCH METHODS

  • 2016 BAHAR

    Economics

    ---

  • 2016 GÜZ

    PRACTICUM

    Öğretmen adaylarının; meslekte gerek duyacakları yeterlikleri oluşturmak, Çeşitli öğrenci profillerine uyarlayabilecekleri öğretim tekniklerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak, Etkili bir okul ortamına katkı sağlayabilecek bir anlayış ve tutum geliştirmelerine katkı koymak

  • 2016 BAHAR

    BUSINESS MANAGEMENT

    ---------

  • 2015 YAZ

    EDUCATIONAL SCIENCE

  • 2014 BAHAR

    BUSINESS MANAGEMENT

    ---------

  • 2015 GÜZ

    BUSINESS MANAGEMENT

    ---------

  • 2014 BAHAR

    TEACHING TRAINING COURSE II

  • 2014 BAHAR

    BUSINESS ADMINISTRATION

    -

  • 2015 BAHAR

    BUSINESS ADMINISTRATION

    -

  • 2016 GÜZ

    SCHOOL EXPERIENCE

  • 2015 BAHAR

    FIELD WORK IN SOCIAL STUDIES

    --------------

  • 2016 GÜZ

    BUSINESS MANAGEMENT

    ---------

  • 2014 YAZ

    BUSINESS MANAGEMENT

At My Office

11 D 323