Öğretim Görevlisi
Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Programları ve Öğretim
Cansu Meryem Birinci was born in Nicosia, 1989. She completed her elementary and secondary education in Nicosia. Received her bachelor’s degree in 2010 from Business Management Program of Sunderland University, followed by Common Branch Master’s Degree without Honours in 2011, and Educational Programs and Teaching Department Master’s Degree with Honours in 2012. Since 2012 she continues her doctorate studies in the Educational Programs and Teaching Department at Near East University. She has had various articles, reports and papers, published in national and international journals and meetings with a book written internationally during her studies in the Educational Programs and Teaching Department, and currently continues her research studies in this field.
Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Programları ve Öğretim
-
-
Eğitim Programları ve Öğretim
Near East University
Business Management
Sunderland University
Without a doubt, one way of making art effective in many fields of life is to train qualified teacher candidates towards this direction. The process needed for the teacher candidate to obtain these qualities also require the necessary planning to be made and steps to be taken in this direction. Today dynamic education structure has passed through many recognisable stages before reaching its modern state. Education of educators, who play a great role in transforming the old into the new, is shaped by the goals determined with an eye towards various factors about innovations, especially in graduate degree programs. In preparation of programs goals are defined by factors line national needs, expectations, etc. Programs prepared while taking these factors into consideration in a consistent manner helps educator candidates to obtain the desired qualities and professional knowledge necessary in their field, thus facilitating achievement of goals. In this work educational needs of arts & crafts teachers are assessed in regard of professional knowledge, branch knowledge and liberal education, also taking modern education trends into account.
Sanatı hayatın birçok alanında etkin kılabilmenin yollarından biri, şüphesiz ki nitelikli öğretmen adaylarını bu yönde yetiştirmektir. Öğretmen adayının hedeflenen bu nitelikleri kazanma süreci de gerekli planlamanın yapılıp, bu yönde ilerlemesini gerektirmektedir. Günümüzde dinamik bir yapıya sahip olan eğitim, bugüne gelene dek, gözle görülebilecek aşamalardan geçmiştir. Eskinin yeniye dönüşmesinde büyük rol oynayan eğitimcilerin eğitimi ise, özellikle lisans programlarında hedeflerin yeniliklere yönelik çeşitli unsurları dikkate alıp hazırlanmasıyla şekil almaktadır. Programların hazırlanmasında ülke ihtiyaçları, beklentileri v.b. unsurlar hedeflenenlerin neler olduğunu meydana çıkarmaktadır. Bu unsurların tutarlı bir şekilde dikkate alınarak hazırlandığı programlar, eğitimci adaylarına öngörülen nitelikleri ve alanlarındaki gerekli mesleki bilgiyi edindirip böylesi hedeflere ulaşımı kolaylaştırabilmektedir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
---
---
---
---------------
.
-
-
-
---------
---------
---------
---------
---------
Öğretmen adaylarının; meslekte gerek duyacakları yeterlikleri oluşturmak, Çeşitli öğrenci profillerine uyarlayabilecekleri öğretim tekniklerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak, Etkili bir okul ortamına katkı sağlayabilecek bir anlayış ve tutum geliştirmelerine katkı koymak
Öğretmen adaylarının; meslekte gerek duyacakları yeterlikleri oluşturmak, Çeşitli öğrenci profillerine uyarlayabilecekleri öğretim tekniklerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak, Etkili bir okul ortamına katkı sağlayabilecek bir anlayış ve tutum geliştirmelerine katkı koymak.
--------------
-