Öğretim Üyesi
Yakın Doğu Üniversitesi, Türkçe Hazırlık Okulu
1980 yılında doğdu. 1997 yılında lise eğitimini tamamladıktan sonra DAÜ, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünü kazandı. Dört yıllık lisans eğitiminden sonra 2001 yılında Türkiye’ye giderek; Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dünyası Araştırmaları Ana Bilim Dalı, Türk Halk Bilimi bilim dalında yüksek lisans eğitimine başladı. 2003 yılında “Kıbrıs Türk Halk Fıkraları ve Mizah Teorileri” isimli çalışmasıyla yüksek lisansını tamamlayarak; aynı bilim dalında doktora eğitimine başladı. 2010 yılında “Kıbrıs Türk Halk Masalları ile Uygur Türk Halk Masallarının Karşılaştırılması (İnceleme-Metinler)” isimli teziyle doktora eğitimini tamamladı. 2008-2009 ve 2009-2010 yıllarında (4 yarıyıl) YDÜ-Türkçe Öğretmenliği Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Daha sonra 16.08.2010–16.08.2011 tarihleri arasında vatani görevini tamamlayarak 2011 güz döneminde YDÜ-Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. Ardından Mayıs 2019'dan itibaren Türkçe Öğretmenliği Bölümünde görev yapmaya başlamıştır. Bunun yanında Aralık 2018 yılından beridir Halk Bilimi Ana Bilim Dalı başkanlığını da yürütmektedir. Bunun yanında Web of Science, Scopus, Ebsco, Ulakbim gibi ulusal ve uluslar arası indekslerce taranan çeşitli bilimsel yazıları mevcuttur. Araştırmacı alanında yaptığı çalışmalarla çeşitli ödüller de almıştır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Türkçe Hazırlık Okulu
Yakın Doğu Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği Bölümü
Yakın Doğu Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Halk Bilimi
Ege Üniversitesi
Türk Halk Bilimi
Ege Üniversitesi
Türk Dili ve Edebiyatı
EMU
-
-
yok
yok
yok
Hasan Bulliler Destanı Kıbrıs Türklerine; Seyit Noçi Destanı da Uygur Türklerine ait ve son yüzyılda şekillenen destanlardır. Hasan Bulli ve Seyit Noçi yaşadıkları toplum tarafından birer kahraman olarak görülen ve ülkelerindeki baskıcı yönetimlere karşı çıkmış olan iki destan kahramanıdır. Çalışmamızda ilk olarak Hasan Bulliler ve Seyit Noçi adlı destan kahramanlarının karakter özellikleri incelenecek, daha sonra ise Alp tipi ile olan benzerlik ve farklılıkları ortaya konulacaktır.
-
-
yok
yok
yok
Kıbrıs Türk halk efsaneleri Anadolu efsaneleriyle genel olarak aynı yapı özelliklerine sahip olan efsanelerdir. Bunun yanında Kıbrıs Türk halk efsanelerinde geçen mekân isimlerinin birçoğunun Kıbrıs’a özgü olduğunu görmekteyiz. Bu efsanelerdeki değişme motiflerine baktığımız zaman yine bütün Türk efsaneleriyle benzer özellikler gösterdiğini görmekteyiz. Şöyle ki, şekil değiştirme durumu Kıbrıs Türk halk efsanelerinde de, iyiler için bir kurtuluş kötüler içinse bir cezalandırmadır. Mitolojik unsurların da yine Türk mitolojisiyle benzerlik gösterdiğini görmekteyiz. Fakat Türk mitolojisinden farklı olarak, Yunan mitolojisine ait olan ‘Afrodit’ mitolojik motifinin de bu efsanelerde yer aldığını görmekteyiz.
yok
yok
yok
yok
yok
yok
yok
yok
yok
yok
-
-
various oral narratives that are collected from the Turkish Cypriot people. “Tahir ile Zühre” is one of those folk stories. In this article, first of all, we tried to define the fundamentals of the “folk stories”. After that, we tried to interpret the episode structure of “Tahir ile Zühre (Cyprus Turkish Variant)”. Finally, we completed our study by interpreting the motif examination of “Tahir ile Zühre”.
Kıbrıs Türk halkı arasından derlenmis çesitli sözlü anlatmalar içerisinde halk hikâyeleri önemli bir yer tutmaktadır. Bu halk hikâyelerinden bir tanesi de Tahir ile Zühre hikâyesidir. Biz çalısmamıza, ilk olarak halk hikâyesinin belli baslı tanımlarına yer vermeye çalıstık. Daha sonra da Tahir ile Zühre hikâyesinin Kıbrıs Türk varyantının epizot yapısını değerlendirmeye çalıstık. En son olarak da bu hikâyedeki motifleri değerlendirerek çalısmamızı tamamladık.
The history of folkore study in Turkish Republic of Northern Cyprus goes back to 1950s. Naturally, there are some studies that existed before this time. We will investigate and evaluate some of the folkore studies (books and articles) that were published in Cyprus and Turkey. We have also attemted to evaluate some B.Sc. projects, M.sc and ph.D thesis from Turkish universities. In addition, we have evaluated the activities of certain societies and foundations in Cyprus. Reference is made to publications of these societies and foundations.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki halk bilimi çalışmalarının tarihçesine baktığımız zaman 1950’li yıllardan sonraki tarihlerde halk bilimi çalışmalarının yoğunlaştığını görmekteyiz. Tabii ki bundan önceki tarihlerde de halk bilimiyle alakalı çalışmaların bulunduğunu görmekteyiz. Ancak bu çalışmaların sayısı çok fazla değildir. Bizim burada üzerinde duracağımız çalışmalar Kıbrıs’ta ve Türkiye’de, Kıbrıs Türk halk bilimiyle ilgili yayınlanmış kitap, makale ve bildiri çalışmalarıdır. Yayınlanmış çalışmalar yanında Türkiye üniversitelerinde hazırlanmış, ancak yayınlanmamış tezler de burada değerlendirilecektir. Bu tezler ağırlıklı olarak Kıbrıs’ın genel ve yerel ağızlarını değerlendiren çalışmalardır. Ancak bu tezler arasında Kıbrıs folkloruyla (genel-yerel) ilgili çalışmalar da bulunmaktadır. Bu ferdî çalışmaların ve yayınların yanında, Kıbrıs Türk halk bilimine katkıda bulunan kurum ve kuruluşlar da bulunmaktadır. Halk bilimi alanındaki ferdî çalışmaları değerlendirmemizin ardından söz konusu kurum ve kuruluşlardan ve yayınlarından bahsedilecektir.
-
Biz Kıbrıs’ta ve Türkiye’de doğrudan masalları ele alan veya dolaylı olarak masal ile ilgili hazırlanmış olan kitap, makale, bildiri ve tezleri değerlendirmeye çalışacağız. Bunu yaparken ilk olarak çalışmayı kısaca tanıtacağız. Bununla birlikte çalışmada kullanılan yöntemlerin bilimsel olup olmadığına bakarak; bunların Kıbrıs Türk masal çalışmalarına olan katkısını değerlendirmeye gayret göstereceğiz.
The more efficient use of texts of folk literature and products of folklore is extremely important in making contribution to the humorous and moral development of children, and to their social, musical, intellectual, physical and linguistic (reading comprehension, listening, writing, speaking) development. While these products are contributing to the child's education in various aspects, at the same time they provide a variety of desired behavior and provide education and transmission of culture. On the one hand while this education and transmission of culture ensures the survival of many elements, which are in danger of being lost in culture, on the other hand ensures the transmission of the culture to future generations. In our study, in total; we tried to examine 7 books from the first grade of primary school, 5 books from the second grade of primary school, 5 books from the third grade of primary school, 4 books from the fourth grade of primary school, 4 books from the fifth grade of primary school and two books from the music education book primary school (all 27 books). We have seen that in TRNC, the books used in the primary stage contain inadequacies and shortcomings in terms of folk literature and folklore.
Çocukların mizahi, ahlaki gelişimi ile sosyal, müzikal, zihinsel, bedensel ve dilsel (okuma, anlama, dinleme, yazma, konuşma) gelişimine katkı sağlamada halk edebiyatı metinlerinin ve halk bilgisi ürünlerinin daha etkin kullanımı son derece önemlidir. Örneğin; bir masal veya tekerleme metni çocuğun okuma, anlama gibi dilsel eğitiminde, sosyal-ahlaki gelişiminde, bilmeceler zihinsel, fıkralar mizahi, türküler ve ninniler sosyal-müzikal gelişiminde etkili olurken halk bilgisi ürünlerinden çocuk oyunları çocuğun sosyal, bedensel, zihinsel ve müzikal gelişiminde, halk dansları bedensel ve müzikal gelişiminde, halk sanatları el becerilerinin gelişiminde, gölge oyunları dinleme, anlama ve izleme yeteneklerinin gelişiminde etkili olmaktadırlar. Tabii bu ürünler çocuğun eğitimine çeşitli yönleriyle katkıda bulunurken aynı anda çeşitli istendik davranışlar da kazandırmakta ve kültür öğretimi ile aktarımını da sağlamaktadır. Bu kültür öğretimi ve aktarımı kültürde kaybolma tehlikesi altında olan birçok unsurun yaşamasını sağlarken bir yandan da kültürün gelecek nesillere aktarılmasını sağlamaktadır. Çalışmamızda toplamda; ilkokul birinci sınıflardan 7, ilkokul ikinci sınıflardan 5, ilkokul üçüncü sınıflardan 5, ilkokul dördüncü sınıflardan 4, ilkokul beşinci sınıflardan 4 kitabı ve iki de ilköğretim müzik eğitimi kitabını (tümü 27 kitap) incelemeye ve bu kitaplarda yer alan halk edebiyatı, halk bilgisi ve kültürel değerlerin tespitini yapmaya çalıştık. Daha sonra da kitaplarda eksik ve yetersiz bulduğumuz yönleri değerlendirerek öneri ve tekliflerde bulunmaya çalıştık.
Children have spiritual-physical needs at every period. The aforementioned needs are provided by families, teachers, books. Children need literary works to learn life. Children’s literature works, contribute to the children’s world of sentiment and emotion. The works (books) which children shall read will differ at every developmental period because of this while preparing a text for them, a set of specialities, just like perception level, field of interest, spiritual world of the target audience must be considered. Havva Tekin has done an important contribution to the Cyprus Turkish children’s literature with her novel named “The children of Green Island”. The author tells the realities lived through 1974-1975 from the point of two children in the novel which was written by taking basic principles of children’s literature into consideration. A child will find indications from his/her own life in this documentarily novel that will cause him/her to read it with interest.
yok
Individuals with special needs have such rights as benefiting from health services and obtaining an education which is consistent with their abilities. As long as they can use these rights effectively like other individuals do, they are satisfied, active and productive in their social lives. Individuals with special needs who were ignored and neglected for centuries became socially accepted after social values began to change in a positive direction. This positive change was mostly felt in the field of education. The purpose of this study is to display the social acceptance level of students with special needs by normal peers in inclusive classes in TRNC (Turkish Republic of Northern Cyprus). According to the findings, female participant students show more positive social acceptance towards inclusive students compared to male students, and it was found out that social acceptance level does not show any difference based on age of the participants.
-
The reading rate is an important indicator of the development level of a country.The fundamental condition of being a developed country is having a sufficiently educatedworkforce, which, in turn, is directly related to reading abilities and habits. In modernsociety, which has been termed the ‘‘information age’’, the fastest way to acquireknowledge is through reading. Reading habits are initially formed within the family.Subsequently, the desired reading objectives can be achieved through the positive con-tribution of the school and the child’s environment. A child with developed reading skillswill have the targeted accumulation of knowledge and will be suitably positioned to attainsuccess in their future education and professional lives. The ability to reach this objectiveeasily is directly related to the guidance and encouragement of families in this regard. Theresults of this study indicate that there is a strong correlation between the levels of edu-cation of parents in the Turkish Republic of Northern Cyprus and the reading habits thatare given to children. For example, the results revealed that the children of 27 families withuniversity and higher education levels read a total of 115 books, which is an average of4.25 books per child on a monthly basis, whereas this figure was found to be 42 books, oran average of 1.82 in the 23 families with an education at high school level or below. Thegeneral purpose of the study is to determine the relationship between the reading habits ofchildren and the education levels of their parents as well as the level of awareness offamilies in this respect. This is a qualitative study. The aim is to obtain in-depth anddetailed data. The research is based on a case study, which is a qualitative research model.The examined case is that of North Cyprus.
-
Today, for the sake of gaining tourism revenues, culture, nature and historical valuesare being ignored especially in island countries. As a result, tourism activities in the countrydecelerate and even vanish in time. According to the current tourism understanding, touristsare curious about the historical and cultural structure, which reflects the spirit of the region, and plantheir travels accordingly. In this sense, it is essential that sustainable cultural tourism policies aredetermined by people-government-civil society cooperatively. One of the first steps of this action isto determine the opinions and attitudes of local people on sustainable cultural tourism. In this paper,Nicosia, the capital city of Cyprus, was chosen as the research area and a survey was conductedwith 100 people living in this area in order to measure their perception and attitudes on sustainablecultural tourism and preservation of cultural heritage. SPSS 24.0 statistical package program wasused in analyzing the obtained data. Frequency, percentage and chi-square calculations were made.Based on the results of the study, it can be claimed that an environment should be created wherepeople of Nicosia would participate in tourism activities and some plans should be made to realizesuch an environment.
-
-
Tiyatro/Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe öğretiminde faydalanabilmek, drama ve tiyatronun çocuk gelişimine katkılarını bilmek
Türk edebiyatının dönemlerini öğretmek, İslamiyet öncesi ve sonrası Türk edebiyatının özelliklerini öğretmek
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
1.Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek, 2. Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek, 3. Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilmek
...
Anlatım tekniklerinin uygulanması
1- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
Tez ve makale yazımı için ön hazırlık, çalışma ve araştırma yapabilmek. Tez ve makale yazabilmek için yeterli bilgiye sahip olmak.
Bu derste çocuk edebiyatı ile ilgili kaynakların taranması ve tanıtımı; sınıf öğretmeni adaylarının çocukların seviyelerine uygun edebi ürünlerin seçimi ve değerlendirmesini yapabilmeleri; çocuk edebiyatına ilişkin örneklerin incelenmesi; folklor, masal, mit ve efsane, hikaye, şiir, biyografi gibi edebi türlerin çocukların gelişimlerine olan katkılarının incelenmesi ile ilgili becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Birer eğitimci olarak yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda hayal güçleri gelişmiş farklı açılardan düşünen öğrenciler yetiştirmelerine yardımcı olmak.
Bu derste çocuk edebiyatı ile ilgili kaynakların taranması ve tanıtımı; sınıf öğretmeni adaylarının çocukların seviyelerine uygun edebi ürünlerin seçimi ve değerlendirmesini yapabilmeleri; çocuk edebiyatına ilişkin örneklerin incelenmesi; folklor, masal, mit ve efsane, hikaye, şiir, biyografi gibi edebi türlerin çocukların gelişimlerine olan katkılarının incelenmesi ile ilgili becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Tür edebiyatındaki nesir ve nazım bilgileri hakkında malumat edinmek ve metinler üzerinde tespitleri anlamak.
EDEBİ BİLGİ SAHİBİ OLMA
-
yok
yok
...
...
Bu dersin amacı masalın tür özelliklerini kavratmak ve bu tür üzerinde araştırma yapabilme yeteneği geliştirmek ve masal incelemesi yapmaktır.
araştırma yöntemlerini öğrenme
araştırma yöntemlerini öğrenme
bilimsel çalışma ve yazımı öğretmek
1) Araştırma odağını güçlendirmek; 2) Araştırma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; 3) Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; 4) Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; 5) Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmektir.
Sözlü anlatım dersinin amacı öğrencilere doğru ve etkili konuşma beceri ve alışkanlığını kazandırmak, Türkçeyi güzel kullanmanın önemini kavratmaktır.
Sözlü anlatım dersinin amacı öğrencilere doğru ve etkili konuşma beceri ve alışkanlığını kazandırmak, Türkçeyi güzel kullanmanın önemini kavratmaktır.
• Bu derste Konferans, Söylev(Nutuk/Hitabet), Panel, Forum, Sempozyum, Münazara, Açık Oturum vb. türlerin uygulamalı olarak öğretmek • Konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri nin anlatmak • Değişik konularda hazırlıklı konuşma yapmak, • Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek, • Uygulamalı diksiyon çalışmaları yapmak.
1- Sözlü edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Sözlü edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Sözlü edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
Tiyatro/Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe öğretiminde faydalanabilmek, drama ve tiyatronun çocuk gelişimine katkılarını bilmek
...
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Türk edebiyatının dönemlerini öğretmek, İslamiyet öncesi ve sonrası Türk edebiyatının özelliklerini öğretmek
Halk bilgisi kurallarını ve kuramlarını bilmek, Türk kültürünü anlayabilmek, folklorun tanımını ve kapsamını bilmek,
Halk bilgisi kurallarını ve kuramlarını bilmek, Türk kültürünü anlayabilmek, folklorun tanımını ve kapsamını bilmek,
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
- Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2- Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek. 3- Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavramak.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 2. Halk edebiyatı tür ve şekillerini tahlil ve inceleme yapmayı öğrenmek. 3. Âşık edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek. 4. Anonim halk şiiri tür ve şekillerini öğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1. Halkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 2. Halkedebiyatıtürveşekillerinitahlilveincelemeyapmayıöğrenmek. 3. Âşıkedebiyatıtürveşekilleriniöğrenmek. 4. Anonimhalkşiiritürveşekilleriniöğrenmek.
1.Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek, 2. Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek, 3. Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilmek
1.Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek, 2. Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek, 3. Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilmek
1.Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek, 2. Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek, 3. Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilmek
1.Halk edebiyatı tür ve şekillerini öğrenmek, 2. Halk edebiyatının özelliklerini öğrenmek, 3. Halk edebiyatının Türk edebiyatı içerisindeki yeri ve önemini kavrayabilmek
...
...
...
...
...
1. Kültürün tanımını bilmek, 2. Kültürün özelliklerini bilmek, 3. Türk kültür tarihini bilmek, 4. Türk kültür tarihini değerlendirip yorumlayabilmek. 5. Somüt Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) Sözleşmesinin içeriği ve önemini bilmek.
...
Düzgün, kurallı bir Türkçe ile yazılı anlatım yapabilmek
• Yazı dilindeki imla ve noktalama kurallarını uygulayabilmek • Türkçeyi yazılı-sözlü etkili ve güzel olarak kullanabilmek • Dilekçe, tutanak, rapor gibi yazışmaları eksiksiz yapabilmek • Sözlü (konferans, açık oturum, panel, sempozyum…) ve yazılı (makale, deneme, fıkra, sohbet, biyografi…) türleri tanıyabilmek ve uygulayabilmek. • Kurallara uygun iyi kompozisyon yazabilmek.
• Yazı dilindeki imla ve noktalama kurallarını uygulayabilmek • Türkçeyi yazılı-sözlü etkili ve güzel olarak kullanabilmek • Dilekçe, tutanak, rapor gibi yazışmaları eksiksiz yapabilmek • Sözlü (konferans, açık oturum, panel, sempozyum…) ve yazılı (makale, deneme, fıkra, sohbet, biyografi…) türleri tanıyabilmek ve uygulayabilmek. • Kurallara uygun iyi kompozisyon yazabilmek.
Türk kültür tarihinin dönemlerini öğrenmek, kültürün tanımını yapabilmek, Türk kültürüne ait bilgileri öğrenmek
Türk kültür tarihinin dönemlerini öğrenmek, kültürün tanımını yapabilmek, Türk kültürüne ait bilgileri öğrenmek
.
.
.
.
Türkçe dil becerilerini öğretmek
.
.
.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Türkçe becerileri geliştirmek
Türkçe okuma, anlama, konuşma, dinleme becerilerini geliştirmek, Konuşma ve yazıda ilerlemek, Okuma anlamayı daha etkili hale getirmek.
Türkçe okuma, anlama, konuşma, dinleme becerilerini geliştirmek, Konuşma ve yazıda ilerlemek, Okuma anlamayı daha etkili hale getirmek.
Türkçe dil becerilerini öğretmek
Okuma, yazma, konuşma vb. Türkçe dil becerilerini geliştirebilmek.
Belirlenen kavramları açıklamak, Seçilen becerileri geliştirmek, Seçilen konuları derinlemesine incelemek, Yeniliği teşvik etmek, Eleştirel düşünceyi geliştirmek
Belirlenen kavramları açıklamak, Seçilen becerileri geliştirmek, Seçilen konuları derinlemesine incelemek, Yeniliği teşvik etmek, Eleştirel düşünceyi geliştirmek
Belirlenen kavramları açıklamak, Seçilen becerileri geliştirmek, Seçilen konuları derinlemesine incelemek, Yeniliği teşvik etmek, Eleştirel düşünceyi geliştirmek
Belirlenen kavramları açıklamak, Seçilen becerileri geliştirmek, Seçilen konuları derinlemesine incelemek, Yeniliği teşvik etmek, Eleştirel düşünceyi geliştirmek
• Yeni edebiyatta kullanılan kültürel değerleri öğretmek, • Yeni edebiyatta kullanılan halk edebiyatı tür ve şekillerini öğretmek , • Öğrencinin modern edebiyat metni içinde yer alan halk kültürü ve edebiyatı unsurlarını tespit edebilmesini sağlamak, • Yeni edebiyat ve kültürel öğelerin ilişkisini bilmek, anlamak ve çözünleyebilmek.