Ortak Dersler Sınav Koordinatörü
Yakın Doğu Üniversitesi, Ortak Dersler Koordinatörlüğü
1991 yılında Lefkoşa, Kıbrıs’ta doğdu. İlköğretimini Çamlıbel Aysun İlkokulu’nda tamamladıktan sonra orta öğretimini Şehit Hüseyin Ruso Ortaokulu ve Lefkoşa Türk Lisesi’nde Türkçe-Matematik bölümünde tamamladı. Lisans eğitimini Kıbrıs’da Yakın Doğu Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü’nde 2015 yılında tamamladıktan sonra aynı yıl yine Yakın Doğu Üniversitesi’nde Yüksek Lisans eğitimine Özel Eğitim Anabilim Dalı’nda başlamıştır. Aynı zamanda Atatürk Eğitim Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak görev almaktadır.
Yakın Doğu Üniversitesi, Ortak Dersler Koordinatörlüğü
Yakın Doğu Üniversitesi, Özel Eğitim Öğretmenliği
Yakın Doğu Üniversitesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Özel Eğitim
Yakın Doğu Üniversitesi
Özel Eğitim
Yakın Doğu Üniversitesi
Psikoloji (İngilizce)
Yakın Doğu Üniversitesi
The purpose of this study is to discuss the language learning studies about gifted education. Content and Citation analysis was used in this study to investigate documents related to language learning and gifted child education, which was indexed in the Scopus and Web of Science. The results of the study were explored according to the journal of publication, document type, year of publication, author, author affiliation, country of publication, published journals, most frequently used words and phrases, research method, subject, language and cited by years and citation.
-
-
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı planlama ve öğrencideki gelişimi izleme amacıyla yapılan değerlendirmeleri açıklamak ve BEP ekibi oluşturarak öğrencinin gereksinimlerine yönelik BEP hazırlayıp uygulamak ve öğrencinin gelişimini izleme becerilerini kazanmaktır.
-
Bu dersin amacı, öğrencilere zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip ailelerle çalışma becerileri kazandırmaktır.
Öğrencilerin, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik, ailenin ihtiyaçları doğrultusunda, çocuklarının gelişim özellikleri, çocuklarına kavram ve beceri kazandırma, davranış değiştirme yöntemleri, ailenin yasal hakları, ailenin eğitim sürecine katılımının önemi, erken çocukluk dönemi eğitim programlarının uygulanması, ev öğretim programlarının hazırlanıp uygulanması gibi konularda aile eğitimi düzenleyebilecek ve aile rehberliği yapabilecek düzeye gelmesini sağlamaktır.
GELİŞTİRME
-
Dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü yaşayan özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanımalarını, sınıf ortamında fark edebilmelerini ve bu bu öğrencilerin eğitim planlarını farklılaştırabilme becerilerini kazandırmaktır
Dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü yaşayan özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanımalarını, sınıf ortamında fark edebilmelerini ve bu bu öğrencilerin eğitim planlarını farklılaştırabilme becerilerini kazandırmaktır
-
-
-
-
-
1
-
-
-
-
Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.
Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.
Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.
-
-
-
--
--
-
-
-
-
1
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
...
...
-
-
-
Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, 3. Kat, 11H-327