Work Experience

  • Todate 2015

    Araştırma Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği Bölümü

Education & Training

  • Ph.D. ..

    -

    -

  • Master...

    Özel Eğitim

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Bachelor2015

    Psikoloji

    Yakın Doğu Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

Content Analysis Review of Gifted Education and Language Learning Studies

Conference Paper -, Volume -, Issue -, 2016, Pages -

Abstract

The purpose of this study is to discuss the language learning studies about gifted education. Content and Citation analysis was used in this study to investigate documents related to language learning and gifted child education, which was indexed in the Scopus and Web of Science. The results of the study were explored according to the journal of publication, document type, year of publication, author, author affiliation, country of publication, published journals, most frequently used words and phrases, research method, subject, language and cited by years and citation.


Özet

-

Currrent Teaching

  • 2018 GÜZ

    DEVELOPING INDIVIDUALIZED EDUCATION PROGRAM ASSESMENT

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı planlama ve öğrencideki gelişimi izleme amacıyla yapılan değerlendirmeleri açıklamak ve BEP ekibi oluşturarak öğrencinin gereksinimlerine yönelik BEP hazırlayıp uygulamak ve öğrencinin gelişimini izleme becerilerini kazanmaktır.

  • 2018 GÜZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2018 GÜZ

    EARLY INTERVENTİON PROGRAM

    -

  • 2018 GÜZ

    GAME AND LANGUAGE DEVELOPMENT

    -

  • 2018 GÜZ

    TEACHING PRACTICES I

    -

  • 2018 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2018 GÜZ

    EMOTIONAL EDUCATION FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

Teaching History

  • 2017 YAZ

    EDUCATION OF GIFTED AND TALENTED STUDENTS IN REGULAR CLASSROOMS

    Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.

  • 2017 YAZ

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2015 YAZ

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 BAHAR

    GIFTED STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

    -

  • 2017 BAHAR

    TRAINING IN MULTIPLE DEFICIENCY

    -

  • 2017 YAZ

    SUPPORTING VISUAL SKILLS

    -

  • 2017 BAHAR

    EDUCATION OF GIFTED AND TALENTED STUDENTS IN REGULAR CLASSROOMS

    Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.

  • 2015 YAZ

    TEACHING TURKISH FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2016 BAHAR

    GIFTED STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

    -

  • 2017 BAHAR

    TEACHING COMMUNICATION SKILLS TO MENTALLY RETARDED CHILDREN

    -

  • 2017 GÜZ

    EARLY INTERVENTION PROGRAMS

    1

  • 2017 BAHAR

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2016 GÜZ

    TEACHING LIFE AND SOCIAL SCIENCES FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 GÜZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2016 YAZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2017 GÜZ

    TEACHING LIFE AND SOCIAL SCIENCES FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 GÜZ

    EMOTIONAL EDUCATION FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2016 BAHAR

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2015 BAHAR

    INTRODUCTION TO GIFTED EDUCATION

  • 2017 BAHAR

    SUPPORTING VISUAL SKILLS

    -

  • 2016 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2017 YAZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2016 BAHAR

    TEACHING TRAINING COURSE II

    --

At My Office

Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, 3. Kat, 11D-26