Work Experience

  • Todate 2017

    Öğretim Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Özel Eğitim Öğretmenliği

  • 2017 2015

    Araştırma Görevlisi

    Yakın Doğu Üniversitesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği

Education & Training

  • Ph.D. ..

    Özel Eğitim

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Master2017

    Özel Eğitim

    Yakın Doğu Üniversitesi

  • Bachelor2015

    Psikoloji

    Yakın Doğu Üniversitesi

Honors, Awards and Grants

Research Projects

Filter by type:

Sort by year:

Content Analysis Review of Gifted Education and Language Learning Studies

Conference Paper -, Volume -, Issue -, 2016, Pages -

Abstract

The purpose of this study is to discuss the language learning studies about gifted education. Content and Citation analysis was used in this study to investigate documents related to language learning and gifted child education, which was indexed in the Scopus and Web of Science. The results of the study were explored according to the journal of publication, document type, year of publication, author, author affiliation, country of publication, published journals, most frequently used words and phrases, research method, subject, language and cited by years and citation.


Özet

-

Currrent Teaching

  • 2019 GÜZ

    EARLY INTERVENTİON PROGRAM

    -

  • 2019 GÜZ

    TEACHING PRACTICES I

    -

  • 2019 GÜZ

    CREATİVE THİNKİNG EDUCATİON

    ...

Teaching History

  • 2018 GÜZ

    DEVELOPING INDIVIDUALIZED EDUCATION PROGRAM ASSESMENT

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı planlama ve öğrencideki gelişimi izleme amacıyla yapılan değerlendirmeleri açıklamak ve BEP ekibi oluşturarak öğrencinin gereksinimlerine yönelik BEP hazırlayıp uygulamak ve öğrencinin gelişimini izleme becerilerini kazanmaktır.

  • 2018 BAHAR

    FAMILY EDUCATION AND GUIDANCE

    -

  • 2018 BAHAR

    FAMILY EDUCATION&COUNSELING

    Bu dersin amacı, öğrencilere zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip ailelerle çalışma becerileri kazandırmaktır.

  • 2018 BAHAR

    INDIVIDUAL RECOGNITION TECHNIQUES

    GELİŞTİRME

  • 2017 BAHAR

    TRAINING IN MULTIPLE DEFICIENCY

    -

  • 2018 BAHAR

    ATTENTION DEFICIT AND HYPERACTIVITY DISORDER

    Dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü yaşayan özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanımalarını, sınıf ortamında fark edebilmelerini ve bu bu öğrencilerin eğitim planlarını farklılaştırabilme becerilerini kazandırmaktır

  • 2018 BAHAR

    ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER AND SPECIAL LEARNING DISABILITY

    Dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü yaşayan özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanımalarını, sınıf ortamında fark edebilmelerini ve bu bu öğrencilerin eğitim planlarını farklılaştırabilme becerilerini kazandırmaktır

  • 2017 GÜZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2018 GÜZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2016 YAZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2017 YAZ

    EMOTIONAL AND BEHAVIORAL DISORDERS

    -

  • 2017 GÜZ

    EARLY INTERVENTION PROGRAMS

    1

  • 2018 GÜZ

    EARLY INTERVENTİON PROGRAM

    -

  • 2017 BAHAR

    SUPPORTING VISUAL SKILLS

    -

  • 2017 YAZ

    SUPPORTING VISUAL SKILLS

    -

  • 2017 BAHAR

    EDUCATION OF GIFTED AND TALENTED STUDENTS IN REGULAR CLASSROOMS

    Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.

  • 2017 YAZ

    EDUCATION OF GIFTED AND TALENTED STUDENTS IN REGULAR CLASSROOMS

    Üstün yetenekli çocukların özelliklerini tanımak, eğitim ortamları hakkında bilgi sahibi olmak, üstün yetenekli çocuğun tanılanması, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak, kaynaştırma uygulamalarının üstün yetenekli çocuğa, normal gelişim gösteren çocuğa yararlarını farkedebilme, uygun stratejileri ve etkinlikleri belirleyebilme ve uygulayabilme.

  • 2018 GÜZ

    GAME AND LANGUAGE DEVELOPMENT

    -

  • 2018 GÜZ

    TEACHING PRACTICES I

    -

  • 2016 BAHAR

    TEACHING TRAINING COURSE II

    --

  • 2018 BAHAR

    TEACHING TRAINING COURSE II

    --

  • 2018 BAHAR

    INTRODUCTION TO SPECIAL EDUCATION

    -

  • 2018 BAHAR

    SPECIAL EDUCATION

    -

  • 2016 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2017 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2018 GÜZ

    DEPARTMENT ELECTIVE

    -

  • 2018 YAZ

    CREATIVE THINKING AND PROJE MANAGEMENT

    -

  • 2018 BAHAR

    SUPERIOR TALENT

    -

  • 2016 GÜZ

    TEACHING LIFE AND SOCIAL SCIENCES FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 GÜZ

    TEACHING LIFE AND SOCIAL SCIENCES FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2015 YAZ

    TEACHING TURKISH FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2016 BAHAR

    GIFTED STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

    -

  • 2017 BAHAR

    GIFTED STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

    -

  • 2018 BAHAR

    GIFTED STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

    -

  • 2017 GÜZ

    EMOTIONAL EDUCATION FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2018 GÜZ

    EMOTIONAL EDUCATION FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2018 BAHAR

    COUNSELING FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2016 BAHAR

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 BAHAR

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2015 YAZ

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2017 YAZ

    EDUCATION OF SOCIAL SKILLS FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS

    -

  • 2015 BAHAR

    INTRODUCTION TO GIFTED EDUCATION

  • 2018 YAZ

    ACCURATE TEACHING TECHNIQUES

    --

  • 2018 YAZ

    CREATİVE THİNKİNG EDUCATİON

    ...

  • 2018 YAZ

    CREATIVITY AND DEVELOPMENT

    -

  • 2017 BAHAR

    TEACHING COMMUNICATION SKILLS TO MENTALLY RETARDED CHILDREN

    -

At My Office

Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, 3. Kat, 11D-26