Öğretim Görevlisi
YDÜ, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi
Öğr. Gör. Ayhan DOLUNAY 1991 yılında Girne’de doğdu. Girne Anafartalar Lisesi’nden, 2013 yılında derece ile mezun oldu. Ayni yıl, Yakın Doğu Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde lisans eğitimine başladı. 2013 yılında Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu ve ayni yıl, Yakın Doğu Üniversitesi Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, tam burslu olarak olarak Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Yüksek Lisans programına kaydoldu ve Hukuk Fakültesinde, Araştırma Görevlisi statüsünde mesleğe başladı. Ayni yıl, "Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması Ve Tenfizinde Kamu Düzeni" adlı makalesi, Prof. Dr. Yıldırım ULER’e Armağan kitabında yayınlandı. YDÜ TV stüdyolarında çekimleri yapılan ve BRT ve Sim TV’de yayınlanan “Yakından Hukuk” adlı televizyon programının yapımcılığını ve sunuculuğunu üstlendi. Prof. Dr. Işıl ÖZKAN danışmanlığında hazırladığı “Türk Hukukunda ve Kıbrıs Türk Hukukunda Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi” başlıklı yüksek lisans tezini, 2015 yılında savundu ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Avukatlık stajını tamamladı ve Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Doktora programına, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında tam burslu olarak başladı ve Öğretim Görevlisi statüsünde mesleğine devam ederken, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Hukuk Danışmanlığı görevine getirildi. Yakın Doğu Üniversitesi tanıtım etkinlikleri kapsamında, KKTC ve Türkiye’de, birçok Hukuk ve Adalet Semineri gerçekleştirdi. 2015 yılında, “Türk Hukukunda ve Kıbrıs Türk Hukuku’nda Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi” adlı kitabı, 12 Levha Yayıncılık - İstanbul tarafından basıldı. Ayni yıl, “Vatandaşlık Hukuku Temel İlkelerinin Türk ve Kıbrıs Türk Hukuku Açısından Değerlendirilmesi” adlı makalesi, Türkiye Barolar Birliği Dergisi – Ankara’da yayınlandı. Yine 2015 yılında, Yakın Doğu Üniversitesi’nde gerçekleştirilen, “Kıbrıs Türk Hukuk ve Siyasal Sistemine Genel Bakış” sempozyumu düzenleme komitesinde yer aldı ve sempozyumda, “Kıbrıs Türk Vatandaşlık Sistemine Genel Bakış ve Yeni Vatandaşlık Yasa Tasarısının Değerlendirilmesi” adlı bildiriyi sundu. Hukuka Giriş ve Telif Hakları dersleri ile, 2016 yılında, Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Öğretim Görevlisi statüsünde çalışmaya başladı. South East European University, Skopje & Tetovo, Macedonia - 5th World Conferance on Education (ICED-2016) & Design and Arts (WCDA-2016) adlı konferansta, Doç. Dr. Gökçe Keçeci ile birlikte hazırladıkları “Copyright Problems in the Turkish Republic of Northern Cyprus within the Framework of Communication Ethics” adlı bildiriyi sundu. 2016 yılında, diğer fakültelerdeki akademik çalışmalarının yanı sıra, Bilişim Hukuk dersi ile, Yakın Doğu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’nde de, Öğretim Görevlisi statüsünde çalışmaya başladı. KKTC ve British uyruğu olan Ayhan Dolunay, iyi derecede İngilizce bilmektedir.
YDÜ, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi
YDÜ, İletişim Fakültesi
YDÜ, Hukuk
Medya ve İletişim Çalışmaları
YDÜ
Özel Hukuk
YDÜ
Hukuk
YDÜ
-
-
-
“Everyone should have a nationality”, “everyone should have only one nationality” and “everyone should have the right to choose and change his nationality” , are the “generally ac- cepted” principles of nationality law. In the course of history, the second of these principles has, to a certain degree, lost its value. In our work, firstly the concept of “nationality” and the sourcess of na- tionality law will be disscused. After that various types of the natio- nality will be examined in the light of the Turkish and Cypriot Turkish Laws with a comparative approach. In the conclusion, the Turkish and Cypriot Turkish Laws will be examined comparatively in general; bearing in the mind the three main principles of nationality law.
“Herkesin mutlaka bir vatandaşlığı olmalıdır”, “herkesin yalnız bir vatandaşlığı olmalıdır” ve “herkes vatandaşlığını seçme ve değiştirmede özgür olmalıdır”, vatandaşlık hukukunun, “evrensel olarak kabul görmüş” üç temel ilkesi olma niteliğini haizdir. Vatan- daşlık hukukunun tarihi gelişimi içerisinde, söz konusu ilkelerden ikincisi önem açısından “zayı amış”, değer kaybetmiştir. Çalışma- mızda ilk olarak, vatandaşlık kavramı ve vatandaşlık hukukunun kaynakları ele alınacak, ardından ise, mukayeseli çalışmamızın ana temasına uygun şekilde, Türk Hukukunda ve Kıbrıs Türk Hukukunda vatandaşlık türleri incelenecektir. Son olarak ise çalışmamızın temel konusunu oluşturan, Türk Hukuku ve Kıbrıs Türk Hukukunda, vatan- daşlık hukuku temel ilkelerinin etkileri ele alınarak, ayrıntılı olarak değerlendirilecektir.
Copyright issues for artists, writers, academics, etc. have a high degree of importance, as they serve to protect the person or persons as the creator. If protection is not provided through copyrights, the unauthorized use of the art work or works violates the rights of the artist as the creator. The artist whose rights are violated may lose the will to create; this is an undesirable situation. In the UK (Common Law) and Turkey (Turkish Law), which will be dealt with in order to compare our work with the Turkish Cypriot Law, the copyright is protected under certain measures; our focus is in the Turkish Republic of Northern Cyprus (Turkish Cypriot Law), there is a copyright law of 1918, consisting of only four articles. The current regulations are insufficient to overcome this issue. In order to overcome this issue, we will offer various solutions.
Negotiations on a settlement of the Cyprus problem, which has a history of about 50 years, are still in progress. In 2014, a new period of negotiations started under the leadership of Akıncı and Anastasiadis. In 2017, discussions were held in Geneva with the aim of achieving peace and an ultimate resolution to the Cyprus problem. However, the Geneva talks failed due to the parties’ disagreements on a number of matters. In this article, the authors provide a brief history of Cyprus negotiations, followed by an assessment of the 2016-2017 Geneva talks as part of the new negotiation period. In this context, the key points of the Geneva talks, which were agreed upon by the parties, are discussed.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
iletişim becerilerinin neler olduğunu bilmek, etkili ve etkisiz iletişim becerilerini kullanabilmek, empati, dinleme, atılganlık becerilerini kullanmayı geliştirmek
yukarıda seçilen şıklar geçerlidir
yukarıda seçilen şıklar geçerlidir
-
-
-
-
-
-
-
-
-